חמאס החליט להגיע להסכם הפסקת אש ״מדורג״ שיתחיל בהפסקת הפרחת עפיפוני ובלוני התבערה, כאשר בתמורה ישראל תסיר את העיצומים האחרונים שהוטלו על רצועת עזה. כך מדווח הבוקר (ב׳) העיתון הבינערבי ״א-שארק אל-אווסט״ היוצא לאור בלונדון.

מקורות בחמאס אמרו, כי הפלגים הפלסטינים עודכנו בהחלטות של הלשכה המדינית של הארגון השולט ברצועת עזה, כאשר בתמורה להפסקת כל סוגי המתקפות על גדר הגבול, ישראל תפתח מחדש את מעבר כרם שלום למעבר סחורות ותרחיב את שטח הדיג. לאחר מכן, יעברו הצדדים לשלב השני העשוי לכלול גם עסקת חילופי אסירים כאשר במקביל יחלו פרויקטים גדולים ברצועה, לקראת הסרה מוחלטת של המצור על עזה.
 
כזכור, בכיר חמאס חוסאם בדראן הודיע כי כל הסכם עם ישראל חייב לקבל הסכמה לאומית של כל הפלגים. אולם, הנהגת פת״ח מאשימה את הארגון השולט בעזה ב״הסכמים חשודים״ עם ישראל, כאשר בכיר הפת״ח אחצד מג׳דלאני טוען, כי ״אין לחמאס מנדט לעשות הסכמים עם ישראל מאחר ואינו מייצג את העם הפלסטיני״. בתוך כך, הלילה מת מפצעיו הנער אחמד אל-עאידי (17), שנפצע ביום שישי הראשון של ״תהלוכות השיבה״.

ישיבת הקבינט הביטחוני שהתכנסה אתמול הסתיימה ללא החלטה וללא קיום הצבעה, כך פורסם במהדורת ה"חדשות". במהלך הישיבה, שנמשכה כ-5 שעות, העריכו השרים כי הסיכוי להסדר קבע עם החמאס הינו קלוש. כמו כן, העריכו בישיבה כי מכיוון שחמאס דורש שחרור של מחבלים "כבדים" בתמורת השבת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין, לא תתקיים עסקה כלשהי בין הצדדים. לכן, הוסכם כי האופציה היחידה היא שקט תמורת סיוע הומניטרי לעזה. 

בנוסף לכך, בנוגע למשפחות שאול וגולדין אמרו השרים כי הם מבינים את כאבם, אך מפחדים שבעקבות הלחץ שלהן המצב ידרדר ואף יגיע למלחמה שאפשר להימנע ממנה. במערכת הביטחון מסרו כי צה"ל נערך לכל האפשרויות. 

כזכור, אתמול מחו משפחותיהם של אורון שאול והדר גולדין ז"ל, אשר גופותיהם מוחזקות בידי החמאס, מול ביתו של ראש הממשלה, בדרישה כי ההסכם הבא מול חמאס יכלול את השבת הגופות לישראל. לאה גולדין, אמו של הדר, טענה כי "אביו של אורון שאול מת משברון לב לאחר שבנימין נתניהו, החבר שלו מהליכוד, בגד בו. "כבר ארבע שנים אנחנו מנסים להזיז את הקיר בנימין נתניהו, שמפקיר את החיילים שלנו".