הסערה סביב סוגיית ההפרדה של ילדי המגרים מהוריהם מגיעה אל מעבר לאוקיאנוס. ראש ממשלת בריטניה, גינתה היום (רביעי) את המדיניות של הנשיא דונלד טראמפ ואמרה כי תדון עמו על הנושא הזה בעת פגישתם בחודש הבא. מיי דיברה בנושא לאחר לחץ כבד עליה לצאת נגד הצעדים האמריקאים, ולדבריה מדובר במעשה "פסול" והוא יעלה על סדר היום של שני המנהיגים במהלך ביקור הנשיא בלונדון. 
"התמונות של ילדי המהגרים הכלואים בארצות הברית מטרידות מאוד", אמרה מיי לחברי פרלמנט. לדבריה, בריטניה לא מסכימה להפרדה של משפחות מהגרים: "זה לא משהו שאנחנו מסכימים איתו, זאת לא הגישה של הממלכה המאוחדת".
ראש הממשלה סירבה לבטל את ביקורו של טראמפ, המתוכנן ל-12 ביולי, בטענה שחברי האופוזיציה כל הזמן מפעילים עליה לחץ להתעמת עם טראמפ בנושאים מסוימים. "אנחנו עושים זאת, כאנחנו לא מסכימים עם ארצות הברית, אנחנו אומרים להם". מיי הוסיפה: "אבל יש לנו גם אינטרסים משותפים. זה ראוי שאנחנו מסוגלים לשבת עם הנשיא ולדבר על זה, נשיא של מדינה שימשיכו להיות לנו יחסים מיוחדים איתה".


כזכור, בשבועות האחרונים נמתחת ביקורת חריפה מגורמים רבים בארה"ב ובאו"ם בשל המדיניות של הבית הלבן להפריד בין מהגרים לילדיהם בגבול עם מקסיקו, במה שמכונה מדיניות "אפס סובלנות". הסערה שהתעוררה בעקבות ההחלטה השנויה במחלוקת, התעצמה בימים האחרונים בעקבות תמונות קשות של מתקני כליאה של מהגרים שנעצרו בגבול. העיתונאים שסיירו במקום תיעדו ילדים שהוחזקו בכלובים אחרי שהופרדו ממשפחותיהם. הנשיא דונלד טראמפ דחה אתמול את הביקורת הנוקבת בטענה כי הילדים מנוצלים על ידי פושעים והטיל את האשמה על הדמוקרטים. 
 
העיתונאים שהורשו להיכנס למתקן המעצר בתוך מחסן בעיר מקאלן שבטקסס, לא הורשו לשוחח עם המהגרים או לצלם אותם. למרות זאת, אותם כתבים הצליחו לספק עדויות קשות על המתרחש. בסוכנות אי־פי למשל דווח כי באחד הכלובים היו 20 ילדים שמסביבם היו מפוזרים בקבוקי מים, שקי חטיפים ויריעות ששימשו בתור שמיכות. "היו דיבורים על כך שאנשים לא מוחזקים בכלובים. ראיתי את זה במו עיני במתקן הזה", אמר כתב MSNBC, ג'ייקוב סובורוף.