יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן התנצל היום (שישי) בפני היהודים, בעקבות אמירותיו האנטישמיות בתחילת השבוע, במהלך כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית שעוררו סערה וגינויים בישראלובעולם. הוא אמר כי "לא התכוונתי להעליב את היהודים, אני חש כבוד לדת היהודית". הוא הוסיף וכינה את השואה "הפשע המתועב ביותר בהיסטוריה".



שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב לדברים וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אבו מאזן הוא מכחיש שואה עלוב, שכתב דוקטורט על הכחשת שואה ולאחר מכן גם פרסם ספר על הכחשת שואה. כך יש להתייחס אליו. התנצלותו לא מתקבלת".


"שנאת היהודים באירופה לא נבעה מדתם, אלא מתפקידם החברתי, מעיסוקם בבנקים ובהלוואה בריבית". כך אמר אבו מאזן ביום שלישי האחרון ברמאללה, לדבריו, "היהודים הללו, אשר עברו לאירופה, היו נתונים כל 15-10 שנה לטבח בידי מדינה כלשהי, מן המאה ה-11 ועד השואה. ולמה היא התרחשה? הם אומרים 'כי אנו יהודים'". 



אבו-מאזן הביא כראייה את דבריהם של "שלושה יהודים", ביניהם לא אחר מאשר של הרודן הסובייטי יוזף סטאלין (שאינו יהודי), כדי לבסס את הטענה כי שנאת היהודים באירופה נבעה מעיסוקם בבנקאות ובהלוואה בריבית.  אבו מאזן הוסיף, בהתעלמו מעלילת הדם בדמשק במאה ה-19 ומפרעות הפרהוד בעיראק ב-1941, כי "יהודים חיו בארצות הערביות במשך שנים, ובמשך 1,400 שנים לא ננקטו שם פעולות נגד היהודים בשל היותם יהודים".



יו"ר הרשות הפלסטינית טען כי "האמת היא שהפרויקט הציוני הוא פרויקט ניצול, שבא לשתול גוף זר בארץ". לטענתו, מאחורי הצהרת בלפור ותכנית החלוקה של האו"ם עומדת תוכנית של מדינות אירופה להציל את מעמדן הבינלאומי אל מול הסכנה שארצות המזרח התיכון וצפון אפריקה יתפסו את מקומן. מסיבה זו הן שלחו את היהודים אל "מזרח לתעלת סואץ" כדי "לשתול אותם כגוף זר בארץ", במטרה להותיר את ארצות המזרח התיכון מסוכסכות ומפגרות.