"אם אהפוך לדיקטטור, תירו בי", כך הורה נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, לצבא ולמשטרה במדינתו. הנשיא השנוי במחלוקת ביקש לפזר את החששות כי בכוונתו להישאר בתפקיד מעבר שכהונה האחת שהחוקה הפיליפינית מאפשרת, תסריט שמטריד את מתנגדיו לאור ניסיונות של נאמניו לשנות את החוקה. 

דוטרטה, שאמור לסיים את התפקידו ב-2022, אמר לחחיילים בעת ביקור בבסיס צבאי ש"אם אשאר בתפקיד יותר ממה שמותר וארצה להפוך לרודן, תירו בי. אני לא צוחק". לדבריו, על כוחות הביטחון למנוע מכל אחד "להתעסק עם החוקה". הנשיא הוסיף: "התפקיד שלכם הוא להגן על החוקה ולהגן על העם. זכרו, זוהי חובתכם".
הדברים של דוטרטה באים לאור ניסיונות במנילה לבצע שינויים בחוקה. רק בשבוע שעבר, אישר הבית התחתון של הפרלמנט הפיליפיני לכנס ועדת חוקה מיוחדת על מנת לדחות את בחירות אמצע הקדנציה ולהאריך את כהונתם של נבחרי הציבור.

תיקונים לחוקה הם נושא מפלג במדינת האיים שבמזרח הרחוק. המבקרים טוענים כי המחוקקים רוצים להאריך את כהונותיהם או מנסים למצוא דרכים שיאפשרו לנשיא דוטרטרה להישאר בתפקידו גם מעבר לקדנציה הנוכחית. 
לדברי המתנגדים לתיקונים, המהלך עלול להוביל לחזרה לשלטון הדכאני של הרודן המנוח פרדיננד מרכוס, ששלט במדינה משנות ה-60 עד שנות ה-80. לטענתם, הם מוטרדים ממהערצה של הנשיא הנוכחי לדיקטטור המנוח ולתכונות הרודניות הדומות שלהם. 
דוברו של דוטרטה, הארי רוקה, חזר ואמר כי לנשיא אין כל כוונה להישאר בתפקידו אחרי תום הקדנציה. "אם כבר, הוא היה מעדיף לפרוש מוקדם יותר", הוסיף הדובר.