ארה"ב מכינה תכניות למתקפה צבאית על קוריאה הצפונית על מנת לעצור את תכנית הגרעין שלה, כך דיווח היום (רביעי) עיתון "הטלגרף" הבריטי. הבית הלבן הגביר באופן דרמטי את ההכנות לפעולה צבאית בחודשים האחרונים על רקע החשש כי המאמץ הדיפלומטי לא מצליח. אופציה אחת שנבחנת היא השמדת אתר שיגור לפני שהמשטר בפיונגיאנג יעשה בו שימשו לניסוי טילים חדש.

יתכן כי יותקפו גם מאגרי טילים. התקווה היא כי כוח צבאי יראה לקים גו'נג און כי ארה"ב "רצינית" לגבי מניעת פיתוח גרעיני נוסף ויגרום לו לנהל מו"מ. שלושה מקורות, שני בכירים לשעבר בממשל האמריקאי ובכיר בהווה, אישרו לטלגרף את ההכנה לאופציה צבאית. "הפנטגון מנסה למצוא אופציות שיאפשרו לו להכות באף את הצפון קוריאנים ולמשוך את תשומת ליבם".

בתוך כך, קוריאה הצפונית הדיחה והוציאה להורג את הבכיר האחראי על האתר הגרעיני פונגאי-רי, כך דיווח עיתון יפני. עריק צפון קוריאני מסר לעיתון "אסהי שימבון" כי פארק אין יונג היה ראש אגף 131, יחידה של הוועד המרכזי של המפלגה השולטת במדינה המבודדת, שהייתה אחראית לפיקוח על מתקנים צבאיים כמו פונגאי-רי.

 
אתר הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית
אתר הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית

 

המניע להוצאה להורג עדיין אינו ברור. לפי הדיווח ב"אסהי" יש שתי סיבות אפשריות לאירוע. אחת מהן היא עיכוב בהוצאה לפועל של הניסוי הגרעיני המשמעותי ביותר של פיונגיאנג עד כה, שבוצע ב-3 בספטמבר אך תוכנן במקור להתבצע באביב ונדחה בשל עיכובים בבניית המנהרה. סיבה אפשרית נוספת היא שפארק הואשם באחריות להתמוטטות מנהרה שארעה באוקטובר, לפי  "אסהי", ושגרמה למותם של כ-200 בני אדם. קוריאה הצפונית הכחישה בתוקף דיווח זה.
המשטר בפיונגיאנג מאשר בפומבי הוצאות להורג רק לעתים נדירות. מקרה אחד יוצא דופן הוא דודו של השליט קים ג'ונג און, ג'אנג סונג טאאק, שכונה "בוגד" בתקשורת הצפון קוריאנית כאשר הודיעה על הוצאתו להורג ב-12 בדצמבר 2013, בעקבות פסיקה של "בית דין צבאי מיוחד" של משרד הביטחון בפיונגיאנג. כזכור, הידיעה על הוצאתו להורג של פארק מגיעה לאחר דיווח על ענישה כלפי האדם השני בעוצמתו בקוריאה הצפונית אחרי המנהיג קים. הגנרל הוואנג פיונג סו לא הופיע לישיבות מפלגה חשובות ולחגיגות, מה שהעלה ספקולציה כי גם הוא הוצא להורג.