ארגון חמאס הודיע היום (חמישי) כי סאלח אל-עארורי נבחר לכהן כסגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, אסמעיל הנייה, כך דווח באל ג'זירה. אל-עארורי הוא האחראי על תיאום פעולות טרור ביהודה ושומרון. לאחר רצח שלושת הנערים, הוא הודה בפומבי באחריות זרוע חמאס לביצוע החטיפה ושיבח אותה על כך. בנוסף, הוא היה אחד ממייסדי גדודי עז א-דין אל-קסאם.



בתחילת שנות ה-90, במהלך לימודיו באוניברסיטת חברון, הוא גויס לחמאס והקים קבוצת פעילי טרור. בנוסף, הוא עמד בראש מפעל הקמת תאי טרור בתשלום, לשיקום תשתית חמאס, שנפגעה קשות. הוא שהה תקופה ממושכת במאסר, ועם שחרורו ב-2007, עורר את חשדותיהם של כוחות הביטחון על פעילות טרור נוספת. הוא נעצר לתקופה נוספת, ולאחר שחרור נוסף, נאמר לו שאם לא יעזוב את המדינה הוא ייעצר שוב.



אל-עארורי, שנישא במהלך היותו עצור, ביקש לעבור לירדן עם אשתו, אך אלו סירבו לקבלו. עקב כך ברח לסוריה ושהה בה עד פרוץ מלחמת האזרחים. לאחר מכן ברח לטורקיה ועמד בראש מפקדת חמאס בטורקיה, שזכתה לחסות ולתמיכה מצדו של ארדואן.



כזכור, שלושת הנערים נחטפו ונרצחו בגוש עציון ב-12 ביוני 2014. עד למציאת גופותיהם, במסגרת מבצע "שובו אחים", הם נחשבו כחטופים ונלקחה האפשרות כי מדובר בפיגוע מיקוח. ב-30 ביוני, 18 ימים לאחר החטיפה, נמצאו גופותיהם של הנערים. כשלושה חודשים לאחר החטיפה, שני הרוצחים אותרו בבית בחברון ונהרגו בפעולה משותפת של צה"ל, הימ"מ והשב"כ.