נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר היום (שני) כי וושינגטון תיסוג מהסכם הגרעין עם טהרן אם תראה שהאו"ם אינו מפקח כראוי על איראן. בהודעה שפרסם כתב כי "לא נקבל עסקה שנאכפת בצורה חלשה או לא מפוקח כראוי". 



שעות ספורות לפני פגישת נתניהו-טראמפ בניו יורק, בה צפוי ראש הממשלה לדרוש מנשיא ארה"ב לבטל את הסכם הגרעין עם איראן, איים מפקד צבא איראן, גנרל עבד א-רחים מוסאווי, כי "נחריב את הישות הציונית במהירות הברק, וכך נקצר את 25 השנים שנותרו לה".



סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" ציטטה את מוסאווי שהתייחס ל"הצהרות בלתי אחראיות" כלשונו של בכיר בישראל, אודות הנוכחות האיראנית בסוריה. "אני מזהיר את הישות לא לבצע אף צעד טיפשי נגד הרפובליקה האסלאמית של איראן", הזהיר מפקד הצבא האיראני. "כל מעשה טיפשי יהפוך את תל אביב וחיפה לעפר".


לדברי מוסאווי, "העולם לא ישכח את פשעי הבכיר הציוני היהיר הזה, ועליו להוריד את הראש ולחשב כמה זמן נותר לו לחיות. כל טעות של הישות הזו לא יוכל להחזיק מעמד 25 שנים שנותרו לו, ואיראן תגמור את הישות הזו במהירות הברק". מוסאווי התייחס לדבריו ב-24 באוגוסט בעיר קום הקדושה, לפיהם ישראל לא תתקיים בעוד 25 שנה. "אין פירוש הדבר שיהיו לישות הזו 25 שנים מלאות לחיות", הבהיר את דבריו.

במקביל גזרת קוריאה הצפונית נשארת חמה כאשר האחרונה פרסמה הודעה שהטלת סנקציות מצד ארה"ב ובעלות בריתה רק תקדם את פיונגיאנג בתהליך הייצור של נשק גרעיני. 

בתרגיל משותף שביצעו הבוקר חילות האוויר האמריקאי והדרום קוריאני, מפציצים אסטרטגיים מסוג B-1 בליווי מטוסי F-35 ו-F-16, ביצעו גיחות הפצצה בשמי קוריאה וזאת בתגובה לניסוי הטילים שערכה קוריאה הצפונית בלילה שבין שבת לראשון, שבמהלכו טילים בין יבשתיים עברו מעל השטח האווירי של יפן ושלחו מיליוני אזרחים למקלטים. 

בתרגיל, מפציצי ה-B-1 מפציץ אסטרטגי על קולי שמסוגל לשאת עד 238 אלף ק"ג של פצצות, ונחשב לאחד מכלי האש הקטלניים בעולם, הטיל פצצות חיות במהלך התרגיל, וכך גם ה-F-35, מטוס החמקן המתקדם שמתמחה בלוחמה אלקטרונית, שחיל האוויר הישראלי הצטייד בשני מטוסים חדשים מסוגו רק לאחרונה. בסיום התרגיל שבו המטוסים האמריקאיים לבסיסיהם ביפן ובאי גואם.

כזכור, בניסוי טילים שנערך בין שבת לראשון שיגרה המדינה המבודדת שני טילים שעברו מעל שטחה של יפן, במחוזות הוקאידו וטוהוקו, האחד במסלול מזרחי עבר כ-550 קילומטרים והשני במסלול דרומי עבר כ-3,356 קילומטרים. שני הטילים נפלו באוקיינוס השקט, אך בעת מעופם הפעילו את אמצעי ההתרעה ביפן ואזרחים רבים נאלצו לרדת למקלטים.