המועצה לביטחון לאומי של גרמניה אישרה את עסקת הצוללות עם ישראל, כך דיווח היום (שישי) העיתון 'דר שפיגל'. על פי הדיווח, העסקה, הכוללת מכירת שלוש צוללות בעלות יכולות גרעיניות לישראל, תצא לפועל במידה ויתברר שלא נעשו בה עבירות שחיתות או מעשים פליליים אחרים, כפי שנחקרים כעת במשטרת ישראל. 



העסקה, העומדת על סך של 1.5 מיליארד דולר, הגיעה לידיעת הציבור לפני מספר חודשים כאשר התברר כי המתווך הישראלי בה הוא עורך דינו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפרשה נבדקת כעת על ידי הרשויות הן בגרמניה והן בישראל. בדיווח צוין כי גרמניה כניסה סעיף לחוזה המכירה המעניק לה את הזכות לבטל אותה אם תוכח שחיתות בעסקה.



על פי הדיווח, לישראל יש כבר חמש צוללות מסוג 'דולפין' והשישית נבנית כעת. בחודש פברואר דיווחה הפרקליטות כי אין ראיות לכך שנתניהו מעורב אישית בפרשה אך חשדות אלה נבדקים כעת במסגרת תיק 3000 וכחלק מחקירות נתניהו.



כזכור, רק אמש העיד חבר הכנסת מהמחנה הציוני אראל מרגלית בפרשה, זאת לאחר שנסע לפני מספר חודשים לגרמניה על מנת לחקור את הפרטים בה ופגש עיתונאים ותחקירנים שבדקו את הקשר בין החברה הגרמנית 'טיסנקרופ' לבין נתניהו, עורך דינו דוד שמרון ואיש העסקים ומקורבו של נתניהו, מיקי גנור. לפי החשד, התבצעה הטיית מכרזים הקשורים לרכש הצוללות ונבדק גם חשד לקבלת שוחד וניגוד עניינים. החשודים הפליליים בפרשה הם כאמור עורך הדין דוד שמרון, איש העסקים מיקי גנור ומפקד חיל הים לשעבר, אלי צ'ייני מרום.