חבר הקונגרס סטיב סקליס, שנורה היום (רביעי) במהלך אימון בייסבול בווירג'יניה, נמצא במצב אנוש, כך נמסר מבית החולים מדסטאר בוושינגטון. בתחילה דווח כי מצבו של סקליס, בן 51, יציב, אולם ככל הנראה חלה התדרדרות במצבו בשעות האחרונות. 



בתוך כך, הערב התפרסם סרטון שצולם ממש ליד מגרש הבייסבול בו אירעה התקרית על ידי אדם שצעד עם כלבו. בסרטון שומעים את שציוץ הציפורים ולאחריהם את קולות הירי העזים. צלם הסרטון נשמע אומר כי הוא מניח שמישהו כבר התקשר למשטרה. לאחר מכן הוא שאל "האם האיש שנורה בסדר? האם מישהו שדיבר איתו?". לאחר מכן נשמעות צעקות "הישארו למטה".

הירי בחבר הקונגרס


יחד עם סקליס נפצעו באירוע גם שני שוטרי משטרת הקפיטול, שאבטחו אותו, בהיותו בעל תפקיד בכיר - מצליף הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים. על פי הדיווחים, השוטרים הם שהצליחו לנטרל את היורה לאחר שהסתערו עליו. בנוסף, נפצעו גם לוביסט ועוזר של אחד מחברי הקונגרס.



מוקדם יותר הודיע הנשיא דונלד טראמפ כי היורה, ג'יימס ט. הודג'קינסון, בן 66 מבלוויל, אילינוי, מת מפצעיו בבית החולים. על פי עמוד הפייסבוק של הודג'קינסון, מדובר בתומך נלהב של ברני סנדרס ובמבקר חריף של הנשיא טראמפ. באחד הפוסטים כתב ש"טראמפ הוא בוגד. טראמפ הרס את הדמוקרטיה שלנו. הגיע הזמן להרוס את טראמפ ושותפיו".



התקרית החלה ב-7:15 בבוקר שעון מזרח ארה"ב. חבר הקונגרס מו ברוקס השתמש בחגורה שלו כחסם עורקים על מנת לעצור את הדימום של סקליס. לאחר מכן סיפר: "ראיתי רובה מאחורי הבסיס השלישי, ואז שמעתי את סקליס ליד הבסיס השני צועק". 


הסנאטור ג'ף פלייק, שנכח במקום, סיפר: "התקשרתי לאשתו. לא רציתי שהיא תתעורר ותשמע על זה בחדשות".  הוא הוסיף כי "ברגע שהירי הפסיק, רצתי לעבר סקליס התחלתי ללחוץ על הפצע". לדבריו, היורה הוא אדם לבן, בשנות ה-40 לחייו. פלייק הוסיף כי לולא משטרת הקפיטול, זה היה הופך לטבח. 
 
חבר הקונגרס רון דסנטיס אמר לרשת פוקס: "עזבתי את המקום שתי דקות לפני האירוע. מישהו ניגש אלינו ושאל אם אלה חברי קונגרס רפובליקנים או דמוקרטים ואז החל לירות.