איראן זועמת על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעקבות תגובתו לפיגועים בטהרן. שר החוץ, מוחמד ג'וואד זריף אמר כי אמירתו של טראמפ, לפיה איראן הביאה את הטרור על עצמה, "מעוררת סלידה". טראמפ הביע תנחומים לעם האיראני ואמר כי "אנחנו מתפללים עבור הקורבנות החפים מפשע. אנחנו עוברים זמנים מאתגרים", אבל גם אמר כי "מדינות תומכות טרור מסתכנות בנפילת קורבנות לרשע שהן מקדמות".

"הצהרה מעוררת סלידה של הבית הלבן בעת שאיראנים מתמודדים עם הטרור שמבוצע בגיבוי הלקוחות של ארצות הברית", כתב זריף בטוויטר, כשהוא מתכוון להאשמות של טהרן, לפיהן ערב הסעודית עמודת מאחורי הפיגועים

במתקפת הטרור המשולבת ,שבוצעה בשני מוקדים - בפרלמנט ובמאוזוליאום של האייתוללה חומייני בדרום טהרן, נהרגו 12 בני אדם ויותר מ-40 נפצעו. זהו הפיגוע הראשון של דאעש על אדמת איראן, והוא חלק מהמאבק בין הרפובליקה האסלאמית לבין ארגון המדינה האסלאמית. 

בחודש שעבר אמר טראמפ, במהלך ביקורו בערב הסעודית, כי איראן היא המדינה הכי גרועה בקידום קיצוניות דתית. "אף דיון בנוגע לחיסול האיום הזה לא יהיה שלם בלי להזכיר את הממשלה שנותנת למחבלים את שלושת הדברים שהם צריכים: מקלט, גיבוי כספי ומעמד חברתי הדרוש לגיוס. זה משטר אחראי לכל כך הרבה אי יציבות באזור. אני מדבר כמובן על איראן", אמר טראמפ בנאומו בריאד מול מנהיגי ערב. 
 
"מלבנון לעיראק לתימן, איראן מממנת, מחמשת ומאמנת מחבלים, מיליציות וקבוצות קיצוניות אחרות, שמפזרות הרס וכאוס באזור. עד שהמשטר האיראני יהיה מוכן להיות שותף לשלום, כל המדינות בעלות המצפון חייבות לעבוד ביחד על מנת לבודד אותה, לדחות את מימון הטרור על ידה ולהתפלל ליום שבו לעם האיראני תיהיה ממשלה צודקת וצדיקה".