בריטניה עדיין מלקקת את הפצעים מפיגוע הדריסה והדקירה שאירע במוצאי שבת האחרונה בלונדון. רשויות הביטחון ממשיכות לנסות ולהתחקות אחר הדרך אותה ביצעו המחבלים מהפיגוע בלונדון. העיתונות הבריטית מפרסמת עוד פרטים שקשורים למחבלים, ומעמידים את המשטרה והכוחות המיוחדים באור לא מחמיא. על פי פרסום ב"דיילי מייל", מתברר כי אחד המחבלים, חוראם באט, בן ה-27, כבר היה מוכר למשטרה, וכי כל כך הרבה נורות אזהרה היו במהלך הדרך, כולל צילום לתוכנית דוקומנטרית בשם: הג'יהאד בפתח הבית.



בוט הוא אולי הסיפור הכי מוזר, כיוון שמדובר באדם שגר כל חייו הבוגרים בלונדון, למד בה ועבד בה, לאחר שמשפחתו נמלטה מפקיסטן בעקבות המצב הגרוע במדינה ובעצם קיבלה מעמד של פליטים. בוט למד, עבד וחי כל חייו באזור לונדון, לבש ביום הפיגוע חולצה של קבוצת ארסנלף לפני שנורה על ידי המשטרה. הוא ויתר המחבלים חוסלו, לא לפני שעוררו חשד כי הם נושאים על גופם מטעני נפץ, שהתבררו בסופו של דבר כמטעני דמה. 



בוט, אגב, צולם בעבר כחלק מפרויקט האמור לשמור על ביטחון הציבור בלונדון, עם ווסט כתום. חבריו לעבודה העידו כי מדובר במישהו נורמטיבי, וכי שום דבר לא היה נראה חשוד בעיניהם. ההודעה האחרונה במכשיר הפלאפון שלו נשלחה שלושה ימים לפני הפיגוע, שם ציטט את הקוראן, ולאחר מכן כיבה את הפלאפון ונסע עם חבריו לבצע את אקט הפיגוע.
 

הגילוי החדש שמעורר סערה בבריטניה הוא שבוט עבד ברכבת התחתית של לונדון, והיה בעל גישה למנהרות שמתחת לבית הפרלמנט הבריטי, כך שלמעשה היה יכול לתכנן שם פיגוע, ואף לעזור לאחרים לבצע פיגוע שיזעזע את כל העולם המערבי. הביקורת בעיתונות הבריטית חורגת מביקורת רגילה, והפכה לחריפה מאוד, כשהיא מעמידה את המשטרה ואת ה-MI5 במצב מאוד לא נעים. בוט היה מוכר למשטרה, מקרה דומה שאירע למחבל שהתפוצץ במנצ'סטר וגבה את חייהם של 22 ילדים ונערים. 


המחבל בלונדון. צילום מסך: טוויטר BBC
המחבל בלונדון. צילום מסך: טוויטר BBC


למרות סדרת הטלוויזיה הדוקומנטרית על הג'יהאד, ולמרות שהיה מוכר לכוחות הביטחון, הוא עדיין הצליח למצוא עבודה בתחנות הרכבת. בוט, אגב, פוטר מעבודתו בסופו של דבר בגלל צמצום כוח אדם. הוא היה אב לשתי בנות, אך לא היה איתן בקשר. האקסית שלו טענה בתוקף כי הוא היה "מרוכז מאוד בעצמו, אדם שהפך לאט לאט להיות אנוכי ולא נעים לשהות במחיצתו. הוא רצה שאני אתאסלם, אך בשום פנים ואופן לא הסכמתי". 


היום פרסמה המשטרה את זהותו של המחבל השלישי שביצע את הפיגוע. מדובר ביוסוף זג'בה, ממוצא איטלקי-מרוקני, שהתגורר במזרח לונדון. באיטליה מתייחסים למידע הזה בזהירות, אך גורם מודיעין איטלקי אמר לרויטרס כי זג'בה נעצר בשנה שעברה בנמל התעופה בבולוניה לאחר שניסה לטוס לסוריה, וכי המידע הועבר ללונדון.