המרגל הישראלי-אמריקאי, יונתן פולארד, יחזור בשבוע הבא לבית המשפט בניו יורק, בפעם הראשונה מאז שוחרר ממאסר בנובמבר 2015. בבית המשפט לערעורים יתקיים דיון בבקשתו של פולארד להקל בתנאי שחרורו, שהוטלו עליו עם שחרורו אחרי 30 שנות מאסר. 

על פי תנאי השחרור, נאסר על פולארד לצאת מביתו שבניו יורק אחרי השעה 19:00 בערב או לפני 7 בבוקר, הוא חייב למסור את המחשב שלו לבדיקה וחייב לענוד מכשיר מעקב שכופה עליו לחלל שבת. עורך דינו של המרגל, אליוט לאואר, אמר כי לג'רוזלם פוסט כי יש לו סיבה להאמין שערעור יש סיכוי והביע תקווה שהוא יתקבל. 
רבו של פולארד, פסח לרנר, אמר כי האופן בו יתנהל בית המשפט בתיק הזה יאמר רבות על האם חל שינוי משמעותי ביחס של וושינגטון לישראל בעקבות בחירת טראמפ לנשיא. 

"במשך 30 שנה בית המשפט התעלמו מהעובדות והנסיבות של תיק פולארד כדי לפעול על פי סדר היום של גורמים העוינים את ישראל", אמר הרב לרנר. לדבריו, הם ביקשו נעוץ סכין בלב היחסים המיוחדים בין ארצות הברית וישראל כאזהרה לקהילה היהודית באמריקה.
עם זאת, הרב לרנר מטיל ספק שפולארד יזכה להקלות: "התיק עבר פוליטיזציה במשך עשורים", אבל בכל זאת שומר על אופטימיות ואמר כי "עם הממשל החדש, יש סיכוי לשינוי לטובה". 

בפברואר, לאחר פגישתו עם הנשיא דונלד טראמפ בבית הלבן, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, לדבר עם הבית הלבן לגבי הקלת המגבלות על יונתן פולארד, זאת לאחר שהעלה את הנושא בפגישתו עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.