אם למישהו היה עוד ספק לגבי שיתוף הפעולה הפורה בין רוסיה, סוריה ואיראן, הוא קיבל את התשובה היום (שלישי), כאשר משרד ההגנה הרוסי הודיע כי 


מפציצים  ארוכי טווח מטעמו החלו להתבסס באיראן ואף יצאו כבר למספר פעולות גיחה בתוך שטח סוריה. בערוץ Rossiya 24 צוטטו גורמים איראניים ורוסיים, שהסבירו כי המהלך לא מוגבל בזמן, ולא ידוע כמה מטוסים צפויים להגיע ולהיות שם. התמונות שהגיעו לידי התקשורת הרוסית הראו לפחות שלושה מפציצים וגם מטוס תובלה צבאי רוסי. 
מפציצים רוסיים

מדובר בצעד נדיר מאוד של רוסיה, שלא מחזיקה בדרך כלל מטוסים בסדר גודל כזה מחוץ למדינה. פוטין גורם לכך שהמפציצים "יקצרו" את הדרך לקראת המשימות שלהן, שכן בעבר, כאשר הפציצו, עשו זאת כשבסיס היציאה היה ברוסיה. המטוסים יוכלו לשאת נשק רב, למגוון מטרות, ויוכלו לעשות זאת בטווחים קצרים יותר.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין אמר בחודש מרץ האחרון כי "החלק העיקרי" של הכוחות המזוינים הרוסיים בסוריה יתחיל לסגת בהדרגה מהמדינה, והורה לדיפלומטים שלו לנסות ולדחוף כמה שיותר את המדינה לשיחות שלום בתיווך האו"ם, על מנת לסיים את המלחמה העקובה מדם, שנמשכת כבר למעלה מחמש שנים, וריסקה לחלוטין את המדינה, שהיתה תחת שלטון יציב ועדיין סובלת מתוצאות ה"אביב הערבי". בעבר היה ניסיון לקיים שיחות שלום אינטנסיביות בז'נבה, אך כל הפסקת אש שנקבעה, קרסה, כשכל צד מאשים את הצד השני.


כזכור, רק התערבותה הצבאית של רוסיה בסוריה בספטמבר האחרון, הפכה את הקערה על פיה לטובת אסד, לאחר חודשים ארוכים בהם הוא היה במצב בו כמעט ואיבד את השלטון. המורדים עצמם של עליות במערב סוריה על ידי לוחמי מורדים, שנעזרו אספקה ​​צבאית זרה כולל טילי נ"ט מתוצרת ארה"ב. סוריה אמנם הודיעה שרוסיה צמצמה את נוכחות הכוחות הרוסיים, אבל גורמי אופוזיציה הטילו ספק: "אף אחד  אף אחד לא יודע מה הוא במוחו של פוטין".

בתוך כך דיווחים ברחבי העולם, שהגיעו מאמש, מצביעים על התפתחות חשובה אחרת במלחמה. שר ההגנה של רוסיה סרגי שוויגו מסר כי ארצו וארה"ב נערכות לפתוח בעוד כמה שבועות במבצע צבאי משותף נגד חמושים בחאלב שבצפון סוריה. בתקופה האחרונה התגברה הלחימה בעיר המחולקת בין המורדים הסורים במזרח לבין כוחות הנשיא אסד במערב המקבלים סיוע בתקיפות אוויריות של רוסיה. בימים האחרונים רשמו המורדים, בהם פעילי ג'בהת פתח א-שאם (ג'בהת א-נוסרה לשעבר), הישגים בקרבות נגד המשטר.