44 שנה לאחר טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, הספורטאים הישראלים שוב על הכוונת: בהודעה שפורסמה היום (חמישי) ע"י פעילי ארגון המשויך לאל קאעידה ברשתות החברתיות, מנחים את חבריהם לפגוע במהלך אולימפיאדת ריו באתלטים ישראלים, בריטים, אמריקאים וצרפתים. לפי הדיווח בדיילי סטאר הבריטי בנושא, הישראלים אף סומנו במיוחד, כשהקבוצה הגדירה את מטרתה "לראות ישראלים יהודים עפים באוויר עם הרכבים שלהם, אם ירצה האל".

בפוסט שפורסם, הארגון המליץ על אמצעים שונים לפגיעה בספורטאים, כגון שימוש ברעלים, רחפנים חומרי נפץ ואף חטיפות. "אפילו תקיפה פשוטה בסכין תהדהד בתקשורת יותר מכל תקיפה אחרת, זו ההזדמנות שלכם לקחת חלק בג'יהאד העולמי". עוד טענו פעילי הארגון כי הכניסה לברזיל אמורה להיות קלה וברגע שפעיליה יהיו בפנים,"תהיה גישה קלה לנשק וחומרי נפץ בשכונות העוני מוכות הפשע".
 
לפי הדיווח, גם האוהדים נמצאים תחת המטרות האפשריות, מועדונים ופאבים עמוסים יכולים להיות מטרה אפשרית, אבל עדיין העדיפות היא למטרות "איכותיות", כמו מנהיגים, אתלטים ובכירים בארגון האולימפי.

ב-5 בספטמבר 1972 חדרו חברי ארגון הטרור הפלסטיני "ספטמבר השחור" אל מגורי הספורטאים הישראלים בכפר האולימפי במינכן, ורצחו 11 מהם: דוד ברגר, יוסף גוטפרוינד, משה ויינברג, אליעזר חלפין, מארק סלבין, זאב פרידמן, יוסף רומנו, קהת שור, אנדריי שפיצר, עמיצור שפירא ויעקב שפרינגר. המשלחת הישראלית הודיע על פרישה מיידת מהמשחקים, אולם אלה נמשכו כרגיל לאחר הפסקה של 24 שעות.

בתוך כך, המשטרה הברזילאית הודיעה כי היא עצרה בריו דה ז'ניירו מספר חברים בקבוצה שהתכוננה לבצע פיגועי טרור במדינה. המעצרים בוצעו כחלק ממבצע נגד טרור שהחל מוקדם יותר היום, לקראת אולימפיאדת ריו, שצפוייה להתחיל בעוד שבועיים.  

פיגוע ליד האצטדיון


איום על פיגועי טרור באירועי טרור אינם נחלתם של המשחקים האולימפיים או של של ספורטאים ישראלים בלבד. במתקפת הטרור בפריז, ב-13 בנובמבר 2015, חלק מהפיצוצים אירעו סמוך לאצטדיון הסטאד דה פראנס, בסן דני, פרבר ליד פריז, בעת שנערך בו משחק ידידות בין נבחרות צרפת וגרמניה. 

שלושה מחבלים מתאבדים ניסו לבצע פיגוע באצטדיון, אולם הם נהדפו על ידי מאבטחי האצטדיון, והתפוצצו ברחוב בסמוך לאצטדיון. פרט למחבלים, נהרג בפיגועים אדם אחד, ונפצעו תשעה. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, שנכח באצטדיון, פונה בבטחה במחצית, ונפגש עם שר הפנים ברנאר קאזנב כדי לתאם תגובה למצב החירום המתפתח. שתיים מההתפוצציות נשמעו בשידור החי של המשחק, אך הצופים נותרו באצטדיון עד לסיום המשחק, בלי שיהיו מודעים למתרחש בחוץ, ורק עם סיום המשחק פונו מהאצטדיון בהשגחת המשטרה.

ארבעה ימים לאחר מכן, פונה האצטדיון בעיר הנובר, גרמניה, בעקבות דיווח על פצצה באיצטדיון זמן קצר לפני שהחל בו משחק ידיות בין נבחרות גרמניה והולנד. הדיווח על פצצה באצטדיון התקבל במשטרת האנובר ובסריקות ככל הנראה נמצאה מזוודה ריקה.