"באתי לחלק גלידה", כך תירץ המחבל מהפיגוע בניס, צרפת, את שהייתו באזור במהלך חגיגות יום הבסטיליה. לפי הדיווחים היום (שישי) בדיילי מייל, המחבל שהה במקום כמעט תשע שעות לפני שהחל במסע הדריסה, במהלכו רצח 84 בני אדם ופצע 100 נוספים כשהוא דוהר על משאיתו. עוד דווח כי השוטרים חקרו אותו לפני המסיבה ושאלו על סיבת הגעתו למקום כיוון שחנה במקום אסור, אך לא חשדו כי הוא אינו דובר אמת. לאחר שחוסל ע"י המשטרה, במשאית עמה ביצע המחבל את הפיגוע נמצאו רימוני יד וכלי נשק, שהתגלו בהמשך כמזויפים. 


בסרטון וידאו שתיעד את הפיגוע נראית המשאית דוהרת בטיילת של ניס, כשהיא דורסת את העומדים בדרכה. עוד ניתן לראות כי בשלב מסוים נראה אופנוע נוסע לצדה, כשלפתע הרוכב נוטש את האופנוע ומנסה לעלות על המשאית על מנת לעצור אותה. על פי הדיווחים, לאחר נסיעה של כשני קילומטרים, ירד הנהג מן הרכב והחל לירות לעבר העוברים ושבים, עד שחוסל על ידי המשטרה. בדיילי מייל דווח כי הרשויות הצרפתיות מסרו כי מתנהל מרדף אחר חשוד נוסף המעורב במעשה. 



גורם במשטרה הצרפתית הודיע כי המחבל הינו צרפתי טוניסאי, בן 31, אשר היה מוכר למשטרה בשל עבירות קודמות שביצע, אך הן לא היו על רקע טרור. מאוחר יותר נמסר כי שמו של המחבל הדורס הוא מוחמד לאחווי'ג בולל. מדובר באדם נשוי שאף היה אב לשלושה ילדים. גורמי ביטחון בטוניסיה מסרו כי הפעם האחרונה שהמחבל נסע לאזורם היה לפני ארבע שנים. עוד אמרו כי האיש לא היה ידוע לרשויות כאדם אסלאמי רדיקלי. יש לציין כי למרות הדיווחים המקומיים כי דאעש נטל אחריות למעשים, אף ארגון טרור לא התייחס לכך באופן רשמי, והחקירה בצרפת נמשכת. 

תמונתו של המחבל בולל, כפי שהפיצה רשת אל-ג'זירה:





 

"זה הסרטן החדש, צרפת לא ערוכה להתמודד עם הטרור"

בעקבות האירועים, ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הכריז כי החל ממחר יציינו במדינה שלושה ימי אבל לאומי. לדבריו של ראש הממשלה הצרפתי, הטרור הוא "איום שמכביד על צרפת, אך אנו לא נתערער בגללו". בתוך כך, בצרפת נשמעה ביקורת על חוסר המוכנות של המדינה להתמודד מול איומי הטרור. חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב אמר הבוקר בראיון לאריה גולן ברשת ב' כי צרפת אינה ערוכה לאיומים מסוג זה וסיפר על בקשתו בפני שר הפנים הצרפתי ברנדרד קזנב שיאפשר לשוטרים לשוב ולשאת כלי נשק גם מחוץ לשעות עבודתם: "זה הסרטן החדש וצרפת לצערי לא מוכנה להתמודד עם הטרור", אמר.

זירת הפיגוע בניס, הלילה. צילום: AFP
 
 "זה קורה ביום הכי 'קדוש' בשבילנו, ביום העצמאות שלנו. זה לא משנה מי נפגע, יהודים מוסלמים או נוצרים - זה אותו הדבר. חייבים להתעורר - העולם חלש. אנו צריכים לגמור עם דאעש וכל הטרוריסטים מאיפה שהם באים", הדגיש חביב. בהמשך, מתח ביקורת על החלטת שר החוץ של צרפת ארו שנפגש עם אנשי חיזבאללה, ואמר: "כך אי אפשר להילחם בטרור". עליזה בן נון שגרירת ישראל בפריז הוסיפה גם היא בראיון לרשת ב': "ראש הממשלה הצרפתי וגורמים אחרים התריעו כל הזמן כי הפיגועים בנובמבר לא יהיו האחרונים וכי צריך להיערך בהתאם".