אירוע הירי בארה"ב: נסיבות ירי הצלפים לעבר שוטרים הלילה (שישי) בהפגנת מחאה על אלימות משטרה עדיין נחקרות ובינתיים נאספות עדויות מרגעי האימה. ההפגנה שהחלה כמחאה שקטה, ברגע השתנתה והפכה לזירה מדממת. עדי ראייה אמרו כי המפגינים צעדו בשלווה כאשר נשמעו יריות ואז המוחים החלו להתפזר ברגע לכל הכיוונים. "בעיצומה של המחאה, פתאום החלו להישמע יריות", סיפר מייקל ג'קסון ל-CNN והוסיף: "מיד התחלתי לרוץ בכיוון ההפוך".



ג'י.ג'יי מקארתי שנכח במקום אירוע הירי, אמר כי בהתחלה חשב שזה זיקוקים ואז הרעש התגבר והמפגינים הבינו שזה ירי. "זה נמשך זמן מה", אמר מקארתי והוסיף כי המונים רצו לתוך חניון סמוך ומהר מאוד נמלטו גם ממנו לאחר שפשטה הידיעה כי יש צלף באזור.



עדת ראייה נוספת, קלריסה מיילס, אמרה שהיא אכלה בסניף מקדונלד'ס כאשר המחאות הלא אלימות פתאום הפכו לכאוס. "כולם צרחו, אנשים התרוצצו", היא סיפרה, "שמעתי לפחות 30 יריות". בן פרגוסון, המתגורר באזור, סיפר כי מיד לאחר היריות שוטרים כרעו מאחורי כלי רכב בעוד שאחרים התקרבו למקום כשהם מחזיקים מגנים. עוד הוא אמר כי קצינים סיירו ברחובות ובחניונים מסביב, כשהם מחפשים את היורה.




כזכור, חמישה שוטרים נורו למוות במהלך הפגנה נגד אלימות משטרתית בדאלאס, טקסס, על ידי שני צלפים. מפקד המשטרה המקומית, דיוויד בראון אמר כי בנוסף שישה שוטרים נפצעו בהפגנה שנערכה במרכז העיר. המפגינים מחו בשל סרטון בו צולם קצין משטרה לבן יורה למוות בנהג שחור שעצר לבדיקת רישיונות שגרתית. לאחר אירוע הירי כל שירותי הרכבת והאוטובוסים הופסקו.