למעלה מ-100 בני אדם נהרגו בסדרה של למעלה מ-7 פיגועי טרור במחוזות המערביים של סוריה, כך דיווח ארגון "משקיפים למען זכויות אדם בסוריה" היושב בלונדון. על פי הדיווח כל הפיגועים בוצעו בשכונות מגורים הומות אדם בשעה שבה רבים נמצאים בדרכים ובשווקים. 

 
ארגון דאעש לקח אחריות על סדרת הפיגועים. באתר החדשות של הארגון, עמאק, נכתב כי המתקפה בוצעה כנגד ריכוזי אוכלוסיה של המיעוט העלאווי, בו רואה הארגון הקיצוני כופרים. הארגון ביצע בעבר מתקפות מסוג דומה כנגד
פיגוע סוריה
מרכזי אוכלוסיה של  מיעוטים תומכי המשטר, בהם שיעים, דרוזים ונוצרים. 
 לפחות שתיים מהמתקפות בוצעו על ידי מחבלים מתאבדים ואחת נוספת בוצעה באמצעות מכונית תופת. ששלושה מהפיגועים בוצעו בשטחה של העיר טרטוס, עיר הנמל השנייה בגודלה בסוריה ומקום מושבתה של מפקדתו של הצי הרוסי במזרח התיכון .שני פיגועים נוספים בוצעו במחוז לאטקיה. האזור שהותקף, רצועת החוף הסורית הוא באופן מסורתי מעוז של האוכלוסייה העלאווית בסורי, הנאמנה למשטר הנשיא הסורי בשאר אל אסד. 
 

סוכנות הידיעות ורשתות החדשות של המשטר בסוריה דיווחו על המתקפות אך לא פרסמו נתונים לגבי המיקום ומספר הנפגעים. ערוץ הטלוויזיה הממלכתי בסוריה דיווח כי המתקפה בעיר ג'בלה בוצעה בסמוך לבית חולים ממשלתי בעיר. רצועת החוף שנשלטת על ידי המשטר הצליחה בשנים האחרונות להימנע מגורלן של אזורים אחרים בסוריה ומידת הלחימה וההרס בה נותרו מצומצמים.