בלגיה ממשיכה לנסות ולעכל את שרשרת הפיגועים שאירעה אמש בבריסל. על פי המספר הסופי, 31 הרוגים ו-271 פצועים נפגעו באירועים בשדה התעופה בעיר וגם בתחנת המטרו בעיר. לאחר שעות ארוכות של חוסר ודאות, הן לגבי תפיסת המחבל, והן לגבי המשך המצוד אחרי אנשים נוספים, החליטו השלטונות לפנות לתקשורת ולשפוך מעט מידע, על מנת לעדכן את התושבים. 



התובע הכללי במדינה הודיע כי נכון להיום (רביעי) הם יכולים לפרסם מספר פרטים בחקירה, שהחשוב ביותר הוא סתירת המידע לפיו המחבל נאג'ים לעשראווי השלישי כבר נתפס. כמו כן, פורסם כי זהותו של אחד המחבלים משדה התעופה עדיין לא ידועה. שני המחבלים שזהותם ידועה בוודאות הם חאליד אל בקווארי, שהתפוצץ במטרו ואחיו איברהים, שפוצץ עצמו בשדה התעופה. המחבל המתאבד השני משדה התעופה עדיין לא זוהה. על פי הרשויות, לעשראווי השאיר תיק גדול לפני שהוא נמלט, והתברר כי ממנו בא הפיצוץ הגדול ביותר בשדה. לאחר מכן נמצא עוד תיק שפוצץ באופן מבוקר על ידי כוחות הביטחון. השלושה משויכים לדאעש, שכבר לקח אחריות על הפיגוע.


אזרחי בלגיה ממשיכים לנסות ולהתאושש, כשבמהלך היום התקיימה דקת דומייה לזכר הקורבנות והפצועים בקונגרס הבלגי ובאזור הפיגוע, שבסיומה מחאו ההמונים כפיים. למרות הניסיון לחזור לשגרה, הודיעו הרשויות בבלגיה כי שדה התעופה במדינה יישאר סגור גם מחר.

 
מאז אמש בשעות הצהריים החלה החקירה לקבל תאוצה והמשטרה הבלגית ביצעה חמש פשיטות, שבמהלכן נעצרו מספר אנשים, כשאחד מהם עדיין נשאר לחקירה. אחד מהאנשים שפנו ביוזמתם אל המשטרה הוא נהג מונית, שדיבר עם המשטרה וטען שהוא לקח שלושה נוסעים, שסירבו שהוא יסחוב את התיקים וביקשו לעשות זאת לבד. בעקבות המידע, פשטו הכוחות על הכתובת ושם נמצאו כ-15 ק"ג של חומר נפץ, 150 ק"ג של אציטון ועוד תיק מלא בדברים שמוכנים להכנת פצצה.

המשטרה פושטת על בתים בבלגיה. צילום: רויטרס


התובע ציין כי בבית נמצא מחשב, ולאחר סריקה בו נמצא מכתב התאבדות, של לעשראווי, שנמצא עדיין במנוסה. במכתב המצולם נאמר: "פחדתי שאמצא את עצמי בכלא, אני מרגיש לא בטוח, ובעיקר מפחד שאולי אסיים את חיי בכלא". 
 
התובע עוד הוסיף כי הרכבת עזבה את התחנה ממש מספר רגעים לפני שהפצצה התפוצצה על גופו של המחבל. שני האחים הטרוריסטים מחזיקים בתיק פלילי, אך אף אחד מהם לא נקשר לטרור. לאחר מכן הוסיף ואמר: "אי אפשר לתת עוד פרטים כרגע. אנחנו מבינים את הצורך, אבל אנחנו חייבים לשחרר רק מידע שאנחנו יודעים שהוא נכון.
 
כוחות הביטחון הבלגים הודיעו כי לאור המידע האחרון והשיקולים המצטברים הוחלט כי המדינה תישאר ברמת כוננות 4, שנחשבת לגבוהה ביותר במדינה. על פי גורמי הביטחון: "האיום מאוד רציני. עד אתמול היינו ברמה 3, וכעת אנחנו נמצאים תחת איום ממשי. המודיעין שקיבלנו מקולגות ושאספנו בעצמנו מצביע על כך שיש עדיין אנשים במדינה שמעורבים במתקפה ונמצאים כאן בשטח. עדיין לא תפסנו, אותם, אבל נעשה זאת. החקירה שלנו עדיין נמשכת".

המחבל הנמלט, נאג'ים לעשראווי
המחבל הנמלט, נאג'ים לעשראווי