שמחה דמרי, תושבת דימונה בת 60, היא אחת הנרצחות בפיגוע הטרור הקטלני באיסטנבול. דמרי שהתה בטורקיה במסגרת סיור קולינרי של האתר בייגלה, יחד עם בעלה אבי, שנפצע גם הוא בפיגוע ומצבו בינוני. 
ראש העיר של דימונה בני ביטון, פרסם הודעת תנחומים הערב ולפיה: "העיר כואבת ומשתתפת באבלה של משפחת דמרי על מותה של אם המשפחה, שמחה הי"ד, אשר נרצחה בטורקיה על ידי בן עוולה ששם לו למטרה לרצוח כמה שיותר יהודים. משפחת דמרי, ובראשה האב אבי והאם שמחה ע"ה, הנה משפחה שורשית בדימונה, מוכרת וידועה כתורמת לנזקקים ומסייעת למוסדות וגופים בסתר. שמחה הותירה אחריה שלושה בנים ובת וכן נכדים, וכמובן - את שמה הטוב. עיריית דימונה תעשה ככל שלאל ידה על מנת לסייע למשפחה ברגעיה הקשים והכואבים. מי ייתן ומשפחת דמרי לא תדע עוד צער ובבניין ציון וירושלים תנוחם".

ביטון גם סיפר על משפחת דמרי ואמר: "משפחת דמרי ובראשה האם אבי והאם שמחה, היא משפחה שורשית בדימונה, מוכרת וידועה כתורמת לנזקקים ומסייעת למוסדות וגופים בסתר".
 
בנה אביחי טס עם מטוס מד"א המיוחד, כדי להיות עם אביו בשעותיו הקשות. ״המשפחה מרוסקת״, אמר שכן של בני המשפחה. ״הידיעה נפלה עליהם כרעם ביום בהיר. היא הייתה אישה מלאת חיים. אישה טובה וצנועה שאהבה מאוד לטייל ברחבי העולם. המשפחה מוכרת בעיר כמשפחה מכובדת וטובה. רק לאחרונה חנכו עסק חדש בעיר, לצד הקייטירנג, המאפייה ובתי הקפה שמנוהלים בידי הילדים״.

דורון ביטון, שכן וחבר נוסף של בני משפחת דמרי, סיפר ל״מעריב אונליין״ על שמחה ומשפחתה: "היא כמו כל בני המשפחה, הייתה אהודה על כולם. בני המשפחה צנועים ולא שחצנים. אבא אבי לימד את ילדיו עסקים ולא התפשר איתם על מאום. הם עבדו קשה מאוד, ולמדו למרות שהם בעלי הון״.

שמחה דמרי, במרכז. צילום: פייסבוק


ביטון הוסיף כי ״הם היו משפחה לדוגמה ומופת לעבודה ועשייה ותרומה לקהילה ולא גבה ליבם בגלל הונם. עשו באהבה בכבוד ובצניעות". 

בתוך כך, חשש לחייהם של שני ישראלים נוספים ששהו באיסטנבול. עד כה ידוע כי ישנם 9-10 פצועים ישראלים נוספים, חלקם קשה. הם מאושפזים בארבעה בתי חולים שונים. 10 ישראלים נוספים מוגדרים כמנותקי קשר. לפחות חלק מהפצועים הישראלים בפיגוע באיסטנבול הגיעו לעיר במסגרת המיזם הקולינרי "בייגלה" הפועל בשש השנים האחרונות בקבוצות שיח ברשת, בסדנאות ובטיולים קולינריים. 



בפיגוע נהרגו שישה אנשים ונפצעו כ-36 אנשים, כשמחבל מתאבד התפוצץ ברחוב איסטיקלל המרכזי בעיר. נחקר כעת האם המתאבד משתייך ארגונית למחתרות הכורדית או לדאעש.