"רוח רפאים" רודפת את בכירי ארגון דאעש בעיר סירת שבמרכז לוב. איש לא יודע אם מדובר באדם אחד, מספר אנשים או אפילו באגדה אורבנית, אך לאחר סדרת התנקשויות מתוקשרות בבכירי הארגון, בירתו של דאעש במדינה הצפון אפריקאית, השמועות בעיר מדברות על צלף שיצא למסע ציד נגד בכירי דאעש והלוחמים עצמם קיבלו הוראות מיוחדות, כשגם חשש גדול מקונן בין חלק מהלוחמים, כך לפי עדויות של תושבים מקומיים, שמספרים גם על מפלס העצבים העולה בעיר.

בשבועות האחרונים, לא פחות משלושה מפקדים בכירים בעיר סירת נורו למוות מאש שהגיעה ממקום לא ידוע, כך חושפים מקורות בעיר הכבושה. המקורות טוענים כי מדובר בעבודה של צלף ששם את בכירי הארגון על הכוונת. על פי הדיווחים ברשתות החברתיות, הצלף הוא צעיר ממוצא לובי, שרכש את כישוריו במהלך המרד נגד שלטונו של מועמר קדאפי במדינה בשנת 2011. 
כלי תקשורת במדינה טען כי דאעש נמצא במצב של פאניקה גלויה. עשרות מעצרים, הוצאות להורג ובני ערובה נלקחו על ידי הארגון במטרה להפסיק את התקפותיו של הצלף. על פי דיווחים ב"טלגרף" הבריטי, דיווחים ברשת החברתית המקומית מצביעים על כך שלאחרונה גבה הצלף קורבן נוסף מאנשי הארגון, עבדוללה חמד אל-אנסרי, מפקד דאעש בעיר אובארי שנהרג לאחר ביקור במסגד בעיר סירת.

העיר סירת, עיר הולדתו של שליט לוב לשעבר, הקולונל מועמר קדאפי, נמצאת תחת שלטונו של הארגון הקיצוני מאז הקיץ שעבר. מומחים טוענים שהתמיכה לארגון באזור נובעת מהתנגדות למשטר החדש שקם מאז המרד ברודן בשנת 2011. שירותי הביון הלובים מעריכים כי הארגון מחזיק קרוב ל-2,000 לוחמים בעיר, חלקם זרים שנשלחו על ידי הארגון מסוריה ועיראק. ארגון הטרור השליט בעיר הנמל התוססת משטר טוטליטרי של הוצאות להורג והלקאות פומביות על ידי כוחות משטרה רעולי פנים ולבושי שחורים.
על אף המידע המועט המגיע מהעיר, נראה כי הידיעות על פעילותו של הצלף מתקבלות בהתלהבות על ידי מתנגדי דאעש בעיר. רבים מעריכים כי מדובר באיש הכוחות המיוחדים של אחד מצבאות המערב, שפועלים בלוב נגד כוחות דאעש בעוד אחרים מתעקשים כי מדובר בצעיר ממוצא לובי. כך או כך, נראה כי סיפורו של הצלף הפך לסמל במאבק להתנגדות לארגון האסלאמי הקיצוני.