עדות קשה נוספת לחיים הקשים של תושבי יוון במציאות של צעדי צנע בלתי פוסקים: בתי חולים וארגונים לזכויות ילדים מדווחים על עלייה חדה במספר המקרים שבהם הורים נוטשים את ילדיהם, לעתים תינוקות בני יומם, מאחר שאינם יכולים לטפל בהם בשל המצב הכלכלי.
  
לפי תחקיר שפרסמה אתמול רשת סקיי ניוז תחת הכותרת ״הילדים הבלתי רצויים של יוון״, המשבר הכלכלי שפוקד את המדינה בשש השנים האחרונות, אילץ את התושבים להתמודד עם העלאות מסים וקיצוצים עמוקים במשכורות בתמורה לסיוע מהאיחוד האירופי, והוביל לכך שהורים רבים מחליטים שלא להחזיק יותר בילדיהם או שאינם כשירים יותר לגדל ילדים בשל התמכרות לסמים ואלכוהול.

התופעה באה לידי ביטוי בבית החולים אלנה וניזלו באתונה, אחד משלושת בתי היולדות הממלכתיים בבירה היוונית. האחיות מטפלות בתינוקות הנטושים, ואם ההורים אינם חוזרים, הם מועברים בגיל חצי שנה לבתי יתומים שמפעילה המדינה.
״הבעיה מחמירה״, אמר מנהל בית החולים, איליאס דלניאס, ״נשים רבות יולדות פה, ואז פשוט עוזבות את בית החולים ומשאירות פה את הילדים כדי שאנחנו נטפל בהם. סיבה אחת היא שיש אמהות שמאמינות שאינן יכולות לגדל ילד ולכן משאירות אותם פה. סיבה אחרת היא שמהגרות משתמשות ביוון בתור גשר למדינה אחרת. הן בהריון, יולדות ואז פשוט עוזבות״.
בכך לא מסתיימת הבעיה. קוסטס ג׳יאנופולוס, שעומד בראש קרן צדקה המפעילה 11 בתי אומנה עם יותר מ־350 ילדים ברחבי אתונה, הודה כי הוא חושש שייאלץ לסגור בעוד חודשים אחדים כמה מעונות מאחר שאנשים כבר אינם יכולים לתרום לארגוני הצדקה כאשר הם צריכים לדאוג קודם כל לכיס שלהם. ״אני לא יכול אפילו להעלות בדעתי אפשרות שנסגור את המקום. לכן אנחנו מנסים מאוד לשכנע אנשים, גם יוונים בחו״ל, לתרום״, אמר לרשת סקאי, ״זה מזעזע. 380 ילדים מצפים מאיתנו להמשיך את חייהם, ולכן אנחנו לא יכולים לנטוש אותם בפעם השנייה״.
בתוך כך, הלילה אמור היה הפרלמנט היווני להצביע על שורת רפורמות נוספות כחלק מהתנאים לפתיחתו של משא ומתן על חבילת חילוץ של 86 מיליארד יורו מהאיחוד האירופי. החבילה שהציגה הממשלה כוללת בין השאר חוקים שמטילים על בעלי מניות של בנקים ועל הנושים את האחריות לכיסוי החובות של בנקים כושלים במקום על משלמי המסים, ונהלים להגברת קצב הטיפול בתיקים בבתי משפט.
ההערכות היו כי הרפורמות היו אמורות לעבור בעזרת קולות האופוזיציה, בדומה להצבעה על חוקים כלכליים נוספים שהתקיימה בשבוע שעבר ושאושרה על אף התנגדותם של 32 מתוך 149 חברי מפלגת השלטון סיריזה. לקראת ההצבעה תקף ראש הממשלה, אלכסיס ציפראס, את המורדים בקואליציה והאשים אותם בחוסר אחריות. ״ראיתי הרבה תגובות והצהרות הירואיות, אבל עד כה לא ראיתי הצעה חלופית״, אמר ציפראס במהלך מפגש עם חברי מפלגתו, והוסיף כי אותם מורדים ״מסתתרים מאחורי החתימה שלי״.