ממשלת גרמניה ביצעה היום (שני) תפנית חדה במדיניותה שלא להכיר במעשי הטבח שביצעו כוחות הצבא הטורקי בבני העם הארמני במהלך מלחמת העולם הראשונה כ"רצח עם". 

בצעד שנראה כסתירת לחי לשותפתה הגדולה של גרמניה למסחר, טורקיה, הצטרפה גרמניה למדינות ומוסדות נוספים, כולל צרפת, הפרלמנט האירופי והאפיפיור המשתמשים במונח "ג'נוסייד" לתאר את השואה הארמנית, מהלך שגונה נחרצות ע"י נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן. 

דוברה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיע כי הצעת החוק המאפשרת הכרה במעשי הטבח בארמנים כג'נוסייד תוגש לשולחן בית המחוקקים כבר ביום שישי הקרוב.
 
גרמניה סרבה בתקיפות בעבר להתייחס באופן רשמי לטרגדיה שפקדה את הארמנים בעבר כ"ג'נוסייד" גם כשמדינות אחרות באיחוד האירופי החלו להשתמש במונח. אך לחץ מצד שותפות לקואליציה על מפלגתה של מרקל לאמץ את המונח פעל והצעת החוק צפויה לעבור ברוב גדול. 
 

טורקיה מכחישה שמעשי ההרג בארמנים, שבוצעו בשעה שכוחות טורקים נלחמים בחזית הרוסית ומתמודדים מול מרד ארמני גלוי בעיר ואן, מהווים בכללם מעשה של רצח עם. לפי טענת הטורקים אין כל ראיות להוראות או פקודות ברורות הקוראות לביצוע כזה ע"י המשטר בטורקיה באותו זמן.

שר החוץ של גרמניה, פרנק-ולטר שנטיינמאייר, דחה בעבר את השימוש במונח רצח עם, בראיון לרדיו ודחה את ההאשמה שההמנעות משימוש במונח נגרמת מלחץ טורקי על גרמניה.