בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יפתח בבדיקה ראשונית לפשעי מלחמה אפשריים שבוצעו בשטחי הרשות הפלסטינית, הצעד הרשמי הראשון שיכול להוביל לאישומים נגד גורמים רשמיים ברש"פ ובישראל, כך נמסר מבית המשפט היום (שישי).
בבית הדין יקבעו אם הממצאים הראשוניים יהפכו לחקירה מלאה על מעשי הזוועה שבוצעו לכאורה ויכולים להביא לאישומים נגד בכירים בשני הצדדים, הישראלי והפלסטיני.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר בתגובה להחלטת בית הדין בהאג כי מדובר בהחלטה שערורייתית שכל מטרתה היא לנסות ולפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני הטרור. לדברי ליברמן, "אותו בית דין שלאחר יותר מ-200 אלף הרוגים בסוריה לא מצא לנכון להתערב בנעשה שם או בלוב או במקומות אחרים, מוצא לנכון 'לבחון' את הצבא המוסרי בעולם, בהחלטה שכולה נובעת משיקולים פוליטיים אנטי-ישראלים".

"המשוואה שכביכול 'בוחנת' את שני הצדדים היא כסות למטרה של פגיעה בישראל, משום שברור שכלל לא ניתן לשים באותה משוואה את צה״ל, שעושה הכל על מנת שלא לפגוע בחפים מפשע, לעומת ארגוני הטרור שיורים מתוך אזורי אוכלוסיה אזרחית על-מנת לפגוע באוכלוסיה אזרחית. אנו לא נקבל זאת ואני אמליץ שלא לשתף פעולה עם 'הבדיקה' הזו", אמר השר ליברמן.