התביעה בגרמניה הגישה היום (רביעי) כתבי אישום נגד שבעה אזרחים ממרכז אסיה - חמישה אזרחי טג'יקיסטן ושני אזרחי קירגיזסטן וטורקמניסטן - בשל הקמת תא טרור אסלאמי במטרה לבצע פיגועים בשמו של ארגון דאעש-שלוחת ח'ורסאן. הנאשמים נעצרו בפשיטות בגרמניה ביולי אשתקד ומאז הם מוחזקים במעצר.

פעיל דאעש נלכד בשומרון: תכנן להוציא פיגוע בטווח הזמן המידי

לפי התביעה, לנאשמים הייתה היכרות ממושכת והייתה להם "גישה אסלאמית קיצונית משותפת". הם הגיעו מאוקראינה לגרמניה אחרי פרוץ המלחמה בשנה שעברה ויצרו קשר עם חשוד נוסף שעומד לדין בהולנד כדי להקים תא טרור לצורך ביצוע פיגועים ברוח דאעש בגרמניה "או במקום אחר במערב אירופה". הם גם היו בקשר עם פעילים אחרים בדאעש-ח'ורסאן שנמצאים בחו"ל.

עוד ציינה התביעה כי הנאשמים אספו מודיעין על יעדים שונים וגם ניסו לרכוש כלי נשק ולמצוא תורמים למימון הפיגועים, אולם "לא הייתה תוכנית תקיפה קונקרטית" בעת שהם נעצרו. בנוסף, שישה מהעצורים מואשמים באיסוף כספים עבור דאעש ובהעברה של אלפי אירו לגורמים בדאעש בחו"ל.

נעבור לצרפת. רשויות הלחימה בטרור במדינה עצרו נער בן 16, שהצהיר כי הוא רוצה "למות כשהיד" בפיגוע התאבדות בשם דאעש במהלך המשחקים האולימפיים בפריז בקיץ הקרוב. הוא נחשד בעבירה של "השתתפות בהתאגדות פלילית מתוך כוונה לארגן פשעים שגורמים לפציעה".

לפי הדיווחים, הנער ממחוז אוט-סבואה שבדרום מזרח המדינה, נעצר היום לאחר שפרסם אתמול פוסטים בטלגרם הביע את רצונו להשיג רכיבים כדי להרכיב חגורת נפץ על מנת "למות כשהיד בשם הח'ליפות האסלאמית", כאשר הוא רצה לבצע את הפיגוע באזור לה דפאנס בפריז במהלך האולימפיאדה. בחיפוש בחפציו התגלתה שבועת אמונים שלו לארגון דאעש.