"טורקיה כבר לא מקיימת קשרי סחר אינטנסיביים עם ישראל, הפרק הזה סגור", אמר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן היום (רביעי), כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו". את דבריו אמר במסגרת פגישה נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר.

המשבר עם טורקיה: "ישראל צריכה להתכונן לגרוע מכל, כולל סגירת מיצרי בוספורוס"
לקראת תגובה כואבת? אחרי התקיפה החריגה בלבנון - העלאת כוננות בצפון

כבר לא. פגישת הרצוג וארדואן, צלם: איתי בית און, מקליט: בן פרץ

עוד קרא לגרמניה לראות את "זירת הקבר", וזאת בהתייחס לדיווחים ברשתות הערביות על כך שנמצאו קברי אחים בעזה בבית החולים נאצר בחאן יונס ובית החולים שיפא בעזה.

נזכיר, כי טורקיה הודיעה על הגבלות סחר עם ישראל בעשרות מוצרים שונים "עד להכרזה על הפסקת אש מיידית בעזה והכנסה ללא הפרעות של סיוע הומניטרי". ההודעה הגיעה לאחר שישראל דחתה את בקשתה של טורקיה להשתתף בהצנחת הסיוע בעזה.

אז, שר החוץ הטורקי האקו פידן אמר שלישראל "אין שום תירוץ לחסום את הניסיון שלנו להצניח סיוע לעזתים המורעבים". עוד הצהיר "הצעדים הללו, שאושרו על ידי הנשיא, ייושמו ללא דיחוי". לטענת שר החוץ, "הצעדים שיוכרזו על ידי המוסדות הרלוונטיים יימשכו עד שישראל תכריז על הפסקת אש ותאפשר לסיוע הומניטרי להגיע לעזה ללא הפרעה".

נשיא טורקיה ארדואן נגד ישראל: מדינת טרור (צילום: רויטרס)
נשיא טורקיה ארדואן נגד ישראל: מדינת טרור (צילום: רויטרס)

תגובה, השיב שר החוץ ישראל כ"ץ: "ישראל לא תיכנע לאלימות ולסחטנות ולא תבליג על ההפרה החד צדדית של הסכמי הסחר ותנקוט נגד טורקיה בצעדים מקבילים שיפגעו בכלכלה הטורקית. הוריתי לפנות למדינות וארגונים בארה"ב, לעצור השקעות בטורקיה ולמנוע יבוא מוצרים מטורקיה, ולידידינו בקונגרס האמריקאי לבחון הפרה של חוקי החרם ולהטיל על טורקיה סנקציות בהתאם". עוד הוסיף כי: "ארדואן שוב מקריב את האינטרסים הכלכליים של תושבי טורקיה למען תמיכתו במרצחי החמאס בעזה שאנסו, רצחו וחיללו גופות של נשים, נערות, מבוגרים ושרפו ילדים בחיים".