מלחמת חרבות ברזל: ד"ר עימאד גד, חבר לשעבר בוועדת החוץ בפרלמנט המצרי התראיין אתמול (רביעי) לערוץ הסעודי אל חדאת', ופרש את משנתו בנוגע להמשך הלחימה שמתנהלת ברצועת עזה.

חוקרו של סינוואר טוען: האמת מאחורי סיור מנהיג חמאס מחוץ למנהרות
הכניסה לרפיח קרובה מתמיד? בכיר צבאי מאשר: "סיימנו את ההכנות"

בפתח הראיון אמר: "ישראל הצליחה להעביר מסר למדינות המערב ולדעת הקהל העולמית שיש חמושים של חמאס ועל כן הפעולה הצבאית שלה לא הושלמה. הם דיברו על הדרום, על רפיח ועל גורל רפיח ואז שבו לדבר על קיומם של חמושים של חמאס בצפון. הם מדברים על כך שאלה שוהים במבנים אזרחיים, בבתי חולים וכיוצא באלה. זאת הפרופגנדה הישראלית".

"אני סבור שירי טילים מצפון הרצועה מספק לישראל תירוץ לשווק את הנרטיב הזה ולהמשיך בתוקפנות שלה ואולי הפעולה שלהם תנוע בין הדרום לצפון", המשיך. "הם טוענים שיש ארבעה גדודים של חמאס ברפיח. מי מנה את מספרם של החמושים מחמאס בצפון? אילו היו מונים אותם היו יודעים היכן הם נמצאים. מדובר בהערכות ובניצול של פעולות שנעשות כלומר כשיורים טילים הם אומרים שיש חמושים, שיש טילים ושעדיין יש פעולות מסוג זה".

תקיפת תשתיות טרור ומחבלים שהיוו איום על כוחות צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

"כפועל יוצא מכך, ישראל ממשיכה להצליח בשיווק הנרטיב ובה בעת נראה שחמאס החל לאבד אפילו את הקרובות שבבנות בריתו. כששומעים את הצהרות ראש ממשלת קטר ושר החוץ הקטרי שמתלוננים על ההאשמות שהוטחו בתפקיד הקטרי שהיא הייתה אחת התומכות הגדולות של חמאס ואחת המתווכות והתומכות בחמאס כלכלית ומדינית שהרי הלשכה המדינית של חמאס נמצאת בקטר", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "כשמתחילים לדבר על כך שעל חמאס לחפש מקום אחר כמו עומאן או טורקיה כאשר לפני כן הם היו בדמשק והתייצבו לצד הפעילות הצבאית נגד משטר אסד ועזבו את דמשק. על כן, יש הפסדים בכל הרמות בנוסף לאובדן הקשר עם אש"ף והעדפת העניינים הפוליטיים על העניינים הצבאיים. על כן, אני סבור שחמאס עוזר לישראל לשווק את הנרטיב שלה ומאבד את בעלי הברית הקרובים ביותר שלו".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה