הממשל האמריקאי ממשיך בפעילות נגד האיומים האיראניים, והפעם מתמקד ביכולות הסייבר של טהרן: משרד האוצר הטיל סנקציות על ארבעה האקרים של משמרות המהפכה שתקפו תשתיות קריטיות בארה"ב, ובמקביל הוגש נגדם כתב אישום פדרלי והוצב על ראשם פרס כספי של עשרה מיליון דולר.

איראן גרעינית בתוך שבועות? ההודעה הדרמטית של סבא"א

לפי משרד האוצר האמריקאי, חסיין מוחמד הארוני, עלי רד'א שפיעי, רד'א כאד'מיפר רחמאן וכמיל בראדראן סלמאני פועלים במסגרת פיקוד הסייבר האלקטרוני של משמרות המהפכה והיו מעורבים בפגיעה בעשרות חברות וישויות ממשלתיות בארה"ב. הם הוכנסו לרשימת הסנקציות על פעילות טרור יחד עם שתי ישויות איראניות ששימשו חברות קש לצורך ביצוע מתקפות הסייבר העוינות.

במקביל להודעת משרד האוצר, חשף משרד המשפטים האמריקאי כתב אישום שהוגש לבית המשפט הפדרלי במנהטן נגד ארבעת ההאקרים על עבירות של מרמה באמצעות מחשב, בנוסף לסעיפים של גניבת זהות וגרימת נזק למחשב מוגן, עבירות שיכולות לשלוח אותם לעשרות שנות מאסר בפועל, אם ייתפסו. לצורך כך, תוכנית הפרסים תמורת מידע של מחלקת המדינה הציבה פרס של עשרה מיליון דולר למי שיספק פרטים שיאפשרו ללכוד את החשודים.

לפי התביעה האמריקאית, הארבעה היו מעורבים בקמפיין שנועד לפגוע בישויות פרטיות וממשלתיות בארה"ב, כולל משרד האוצר ומחלקת המדינה, קבלנים ביטחוניים ושתי חברות מניו יורק. מכתב האישום עולה כי ההאקרים השתמשו במייל זדוני בתור פתיון כדי לחדור למחשבים של הקורבנות וכי באחד המקרים הם הצליחו לחדור ליותר מ-200 אלף חשבונות של עובדים.

"פעילות פלילית שמגיעה מאיראן מהווה איום חמור על הביטחון הלאומי של אמריקה ועל היציבות הכלכלית", מסר שר המשפטים והתובע הכללי, מריק גרלנד. "הנאשמים האלה היו מעורבים לכאורה בקמפיין פריצה מתואם לאורך שנים מאיראן שפגע ביותר מתריסר חברות אמריקאיות ובמשרדי האוצר והחוץ. המקרה הזה מייצג רק חלק אחד מהמאמץ של הממשל האמריקאי להתמודד עם מגוון האיומים שמגיעים מאיראן ומסכנים את העם האמריקאי".