מלחמת חרבות ברזל: על פי דיווחים בריטיים, תמונות לוויין שנותחו על ידי סוכנות הידיעות AP מציגות מתחם אוהלים חדש שנבנה ליד חאן יונס בדרום רצועת עזה, כאשר צה"ל ממשיך לאותת על תכנון כניסה קרובה לרפיח.

איראן שלחה מסר? הטיל שאותר בים המלח מיועד לשאת ראש נפץ גרעיני
שני מפקדים בכוח רדואן חוסלו; אזעקות ללא הפסקה בצפון | צפו

ישראל הודיעה כי היא מתכננת לפנות אזרחים מרפיח במהלך מתקפה צפויה על העיר הדרומית, שבה מאות אלפי בני אדם מצאו מקלט במהלך המלחמה. צה"ל אמר שהוא לא היה מעורב בבניית האוהלים.

תמונת לוויין רבות מציגות אוהלים ומגורים מאולתרים אחרים שנבנו סביב אזור מחנה הפליטים תל אל-סולטן ביום שבת האחרון. תל א-סולטן הוא חלק ממחנה הפליטים העירוני ברפיח, אחד משמונה ברצועת עזה שנבנו עבור משפחות שנמלטו מהלחימה.

אוגדה 162 על רפיח (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

כזכור, בנאום לקראת חג הפסח אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ארגון הטרור לא נסוג מעמדותיו באשר לעסקת החטופים. לכן, אמר, "ננחית עליו מכות נוספות בקרוב". זאת על רקע התכנסות הקבינט, והחשש כי נותרו כ-40 חטופים בחיים.

נזכיר כי בשבוע שעבר שר הביטחון יואב גלנט, קיים דיון בנושא ההיערכות לביצוע הפעולות האזרחיות הנדרשות לקראת הכניסה הקרקעית של כוחות צה״ל לרפיח.

מפגש היערכות לכניסה לרפיח בהשתתפות יואב גלנט, אייל זמיר, רסאן עליאן (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
מפגש היערכות לכניסה לרפיח בהשתתפות יואב גלנט, אייל זמיר, רסאן עליאן (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בדיון, שהתקיים בהשתתפות מנכ״ל משרד הביטחון האלוף (מיל׳) אייל זמיר ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, הדגיש שר הביטחון כי בהתאם להחלטת הקבינט - יש להיערך לביצוע שורת פעולות לקראת תחילת הפעילות הקרקעית, בדגש על פינוי האזרחים מרפיח והרחבת הדרכים להכנסת מזון וציוד רפואי לרצועת עזה.