מלחמת חרבות ברזל: שי דוידאי, פרופסור בבית הספר לעסקים באוניברסיטה, שכניסתו אליה נאסרה, כתב היום (שלישי) הודעה פומבית, "אני רוצה לשלוח מסר למר קאס הולוואי מאוניברסיטת קולומביה. אתה בחור טוב, ראתי את זה בעיניים שלך היום, אז אני לא מצליח להבין למה לא אפשרת לי להכנס לאוניברסיטה, בזמן שלמפגינים פרו-חמאס הותר להפגין".

הסלמה בארה"ב: ההפגנות הפרו-פלסטיניות מתגברות באוניברסיטאות | צפו
צה"ל אישר: שני מפקדים בכוח רדואן של חיזבאללה חוסלו | צפו בתיעוד

"אולי אתה לא אוהב את הסגנון שלי, אבל אני יודע שאתה מסכים עם כמעט כל מה שאמרתי", המשיך. "אני פשוט יודע את זה. אני עדיין מנסה להבין איך אתה יכול לעמוד רק לעמוד שם, להסתכל לי בעיניים, ולא לתת לי להיכנס לקמפוס. איך יכולת לשמור על קור רוח כשנכנעת לאספסוף הפרו-חמאס, אך סירבת לעמוד למען הצוות והסגל היהודי והישראלי בקולומביה. אני חושב שאני יודע איך. רק עשית את העבודה שלך".

"בדיוק עשית את העבודה שלך כשמנעת פרופסור יהודי גישה לקמפוס (אגב, כל מה שרציתי לעשות זה לקרוא את שמות 133 החטופים, תודה ששאלת). רק עשית את העבודה שלך כשצידדתם באלה שתומכים בחמאס. רק עשית את העבודה שלך כשלא יכולת לענות אם חמאס הוא ארגון טרור. (זוכר את הפגישה ההיא? הכל מתועד. רק עשית את העבודה שלך)", הוסיף.

לאחר מכן כתב: "תראה, הבנתי. אתה מפחד. אתה מודאג לגבי האופן שבו הקיצוניים הפרו-חמאס (והכת שטופת המוח שהם צברו) יגיבו אם תנסו לפזר אותם. אבל ככה בדיוק פועל הטרור. זו אידיאולוגיה שמאלצת אותך לפעול בדרכים מסוימות באמצעות איומים מפורשים ומרומזים. חמאס לא צריך להפציץ את כל האוטובוסים בישראל כדי שאפחד לנסוע באוטובוס בתל אביב. זה אותו דבר בקולומביה".

"בשלב זה, ההמון התומך בחמאס בקולומביה שבר בעצם כל כלל אפשרי של האוניברסיטה (ואולי מספר חוקים מדיניים ופדרליים)", המשיך. "משטרת ניו יורק הצהירה שהם מוכנים לפעול, אם הנשיא יאפשר להם להיכנס. ואתה האדם שצריך לעשות את השיחה הזו. זה מפחיד לעזאזל. אבל לפחד זה לא תירוץ לא לעשות את הדבר הנכון. פחד אינו תירוץ לבחירה באספסוף הפרו-חמאס וקריאות האלימות שלהם על פני הפרופסור היהודי המאמין בדו קיום".

מפגינים פרו פלסטינים (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)
מפגינים פרו פלסטינים (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)

"הבעיה היא שאתה לא לבד. ישנם אלפי מנהלים כמוך בכל הקמפוסים בארה"ב שגם הם מפחדים. כמוך, הם רוצים להישאר מחוץ לזה. כמוך, הם פשוט עושים את עבודתם. והיו מיליוני גרמנים כמוך בשנות ה-30. גרמנים טובים, גרמנים מצטיינים, שרק עשו את עבודתם. מי לדעתך ניהל את האוניברסיטאות של ברלין ומינכן והיידלברג ופרנקפורט בשנות ה-30? מי עזר לנוער ההיטלראי לבדוק ספרים של סופרים יהודים שישרפו מחוץ לקמפוס? מנהלים. בדיוק כמוך", הוסיף.

לאחר מכן הדגיש: "קאס, מה שאני מנסה לומר זה ללמוד מההיסטוריה. זה לא הזמן פשוט "לעשות את העבודה שלך". כל העם מסתכל עליך. יש לך הזדמנות להראות לילדים שלך, להראות למשפחה שלך, שכאשר הגיע הזמן, עמדת על מה שנכון. עשה את הדבר הנכון: 1. פזר את המאהל הבלתי חוקי 2. גרש את הקיצונים הרדיקליים ששוטפים את מוח האספסוף הפרו-חמאס הזה (והתחילו לאכוף את השעיית המנהיגים המפלים בקמפוס)".

"3. פרק את כל ארגוני הסטודנטים ב-CUAD (הארגון מאחורי כל האנטישמיות והקריאות לטרור הקמפוס) והשעה את כל המנהיגים שלהם. 4. התמודד עם הסגל הפרו-חמאס שלך. תעשה משהו לגביהם. ברצינות. 5. החזר את זכותי להיות יהודי בפומבי בכל מקום שבו ארצה להיות. יש לי את כל הזכות להיות בקמפוס. אל תשתחווה לאלו שמעודדים את חמאס". בסיום המכתב כתב: "אל תעשה רק את העבודה שלך. תראה לעולם מה אתה מייצג. תהיה גיבור. אני יודע שזה מפחיד".