דובר משרד החוץ של איראן, נאסר כנעאני, אמר היום (שני) במהלך מסיבת עיתונאים שערך בטהרן כי "איראן אמרה מספר פעמים שתוכנית הגרעין שלה משרתת מטרות שלום בלבד. אין מקום לנשק גרעיני בדוקטרינה הגרעינית שלנו ואין שום שינוי בעקרונות הללו", כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.

"לא רק על מתנחלים": בלגיה קוראת להחמיר את הסנקציות
שת"פים, בריתות וכספים: המדינות שמנהלות את העולם מתחת לאף שלנו

בנוגע לתקיפה המיוחסת לישראל בשטח איראן אמר כנעאני: "מה שקרה לאחרונה בעוספיה לא היה שווה הרבה, ואפילו הישות הציונית לא הודיעה על כך". הוא הוסיף כי "אלה היו תקיפות אוויריות קטנות שמטרתן לגרום נזק מסוים, אבל מערכת ההגנה האיראנית יירטה אותם. האויב לא הצליח להפיק מהם תועלת".

עוד הוסיף דובר משרד החוץ האיראני כי "איראן הוכיחה שהיא לא תיקח בחשבון אף גורם בנושא ביטחון לאומי, ותמשיך להגן על הביטחון הלאומי בהתאם לחוקים ולתקנות בינלאומיים". בסיום דבריו הדגיש נאסר כנעאני כי "אין מקום לנשק גרעיני בדוקטרינה הגרעינית שלנו ואין שום שינוי בעקרונות הללו".

משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

מסיבת העיתונאים התקיימה על רקע האזהרה שפרסם בשבוע שעבר אחמד חקטלב, המפקד האחראי על הגנת המתקנים הגרעיניים של משמרות המהפכה, לפיה "טהרן עשויה לשנות את מדיניות הגרעין שלה אם האיומים הישראליים יימשכו". הבכיר האיראני צוטט בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים כשהוא מאיים על ישראל ואומר "אם האויב יעז לתקוף כל מתקן גרעיני איראני, אנחנו בהחלט נגיב בחזרה".

נזכיר כי על אף הזלזול והתגובות המעורבות באשר לתקיפה המיוחסת לישראל את איראן, הן מקרב הציבור וההנהגה הישראלית והן מקרב אוכלוסיית איראן והעולם, גורמים ישראלים טוענים ועדיין מחזיקים בעמדה כי התקיפה המיוחסת הראתה לאיראן את גודל התחכום ורוחב הפעולה של צה''ל.

תיעוד התקיפה של ישראל באיראן (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')