בסימולציה שבוצעה על ידי מומחים, נחשף כיצד עימות קונבנציונלי בין ישראל ואיראן עלול להסלים לכדי מלחמה גרעינית כוללת בשנים הקרובות.

המאה ה-20 הייתה עדה לשתי מלחמות עולם איומות, וכעת סימולציה מצמררת הדגימה כיצד מלחמת העולם השלישית עלולה להצית ניצוץ בעקבות קרב עז בין שתי מדינות בשנים הקרובות. לפי ה-The Mirror הבריטי, קבוצת מומחים צבאיים, ביטחוניים ופוליטיים, הציגה תרחיש שבו איראן וישראל נלחמות זו בזו בנשק גרעיני.

שיגור טיל איראני  (צילום: רויטרס)
שיגור טיל איראני (צילום: רויטרס)

הסימולציה, המורכבת משלושה מהלכים ומתחילה בשנת 2027 עם דיווחי מודיעין ישראליים המצביעים על כך ש"איראן מחברת ראשי נפץ גרעיניים לטילים ארוכי הטווח שלה. ארצות הברית נתבקשת על ידי ישראל להתערב, תוך הצעה להשתמש בנשק היפר-סוני כדי להרתיע ומחשש להיגרר למלחמה עם איראן".

"בתחילה, שתי המדינות במזרח התיכון יורות טילים קונבנציונליים זו על זו כשבמקביל, הכוחות הסונים של איראן ובכללם חמאס, חיזבאללה והמורדים החות'ים מחזיקים בטילי רקטות ארוכי טווח הרסניים כדי לתקוף יעדים ישראלים ספציפיים. בתגובה, ישראל מכה במורדים לאורך גבולות סוריה ולבנן, במקביל לתקיפות אוויריות באיראן שגובות יותר מ-2,000 קורבנות".

תקיפה בסוריה (צילום: REUTERS/Firas Makdesi)
תקיפה בסוריה (צילום: REUTERS/Firas Makdesi)

"חילופי ירי הטילים נמשכים עד שראש הממשלה הישראלי מחליט שהתקפה גרעינית על איראן היא האפשרות היחידה של ישראל. הקבינט מאשר פיצוץ גרעיני לא קטלני כהדגמה באזור מרוחק באיראן, במקביל להתקפות קונבנציונליות נגד מתקני הגרעין ואתרים צבאיים עיקריים שלה. כמו כן נמשכות גם מתקפות סייבר על רשתות התקשורת הצבאיות של איראן אך טקטיקות אלו אינן מצליחות לשבור את רוח הלחימה של האיראנים והמלחמה נמשכת".

"ישראל הנואשת משגרת בסופו של דבר 50 טילים גרעיניים על 25 יעדים צבאיים איראניים (ובכללם אתרי הגנה אווירית המאוישים על ידי רוסים), ואיראן משיבה בהתקפות גרעיניות נגד בסיס אוויר ישראלי שבו שוהים כוחות אמריקאים".

הסימולציה שערכה קבוצת Non-proliferation Policy Education Center בחמש סדרות בסוף השנה שעברה, מסתיימת כאן. מלחמה גרעינית בין שתי מדינות אלה עלולה לגרור מעצמות נוספות, ובכללן מדינות מערביות, ולהתפתח לכדי אסון גרעיני חסר תקדים.