סטודנטים יהודים באוניברסיטת קולומביה נקראו היום לעזוב לבתיהם על רקע ההפגנות האנטישמיות הפרו פלסטיניות האלימות בקמפוס בימים האחרונים, במהלכן נשמעו קריאות תמיכה בעד הטרור ובעד השמדת ישראל.

בהודעת ווטסאפ ששלח הרב אלי בוכלר, ממנהלי מיזם הלימוד התורני (JLIC-OU) באוניבסיטת קולומביה ובקולג' ברנרד, למאות סטודנטים בקמפוס, הוא הודה כי משטרת ניו יורק ושירותי האבטחה באוניברסיטה "לא יכולים להבטיח את הבטיחות של סטודנטים יהודים לנוכח אנטישמיות קיצונית ואנרכיה".

מפגינים פרו פלסטינים (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)
מפגינים פרו פלסטינים (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)

מפגינים פרו פלסטינים (צילום: רויטרס)
מפגינים פרו פלסטינים (צילום: רויטרס)

"כואב לי מאד לומר שאני ממליץ לכם בתוקף לשוב הביתה מוקדם ככל האפשר ולהישאר בבית עד שהמציאות בקמפוס וסביבו ישתפרו באופן דרמטי", כתב הרב בוכלר. "זה לא התפקיד שלנו כיהודים להבטיח את הבטיחות שלנו בקמפוס. אף אחד לא צריך לסבול רמה כזו של שנאה, בוודאי לא בבית ספר".

עם זאת, בסניף של ארגון הסטודנטים היהודי הלל בקולומביה לא הצטרפו לקריאתו של בוכלר והדגישו כי על אף שמדובר "בתקופה של חוסר נוחות אמיתית ואפילו פחד עבור רבים מאתנו בקמפוס", מרכז קראפט - אתר הפעילות הראשי שלהם באוניברסיטה, ישאר פתוח. "אנחנו לא מאמינים שסטודנטים יהודים צריכים לעזוב את אוניברסיטת קולומביה", נמסר מהארגון. "אנחנו כן מאמינים שהאוניברסיטה והעיר צריכות לעשות יותר כדי להבטיח את הבטיחות של הסטודנטים שלנו".

הבקשה החריגה של הרב בוכלר הגיעה על רקע הפגנות של תומכי חמאס באוניברסיטה ובסביבתה בימים האחרונים, גם לאחר שכוחות משטרת ניו יורק פינו את מאהל המחאה ביום חמישי ועצרו יותר ממאה מפגינים. גם הלילה נשמעו קריאות תמיכה בטרור ונגד ישראל והיהודים, כאשר מפגינה נראתה מניפה שלט ליד הפגנה פרו ישראלית שעליה נכתב כי המפגינים צריכים להיות "המטרה הבאה" של חמאס.