רבבות התאספו היום (ראשון) בחוף קופקבנה המפורסם בריו דה ז'נירו, ברזיל, בקריאה לעמוד לצד ישראל ולהדיח את הנשיא הפשיסט, לואיז אינסיו דָה סילבה, המכונה לוּלה, תומך חמאס. תמונות אלו, של תושבי מדינות אחרות מחזיקים דגלי ישראל, נהיו מראה נדיר בימים אלו. 

כמחצית מהישראלים: ההפגנות פוגעות בסיכויי השבת החטופים
"חוק אלג'זירה" לא מועיל מערכת היחסים השברירית בין ישראל וקטאר 

כזכור, נשיא ברזיל לולה דה סיבלה נשא נאום לוחמני נגד ישראל בו טען בין היתר כי ישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים. כמו כן, הוסיף כי לדעתו חמאס הוא לא ארגון טרור. "פעולת חמאס הייתה פעולה של טרור, שכוונה כלפי אזרחים חפים מפשע, אבל שארגון זה אינו ארגון טרור כי מועצת הביטחון של האו"ם לא מכירה בו ככזה", אמר.

לאחרונה, הגוף הלאומי של ארגון "סטודנטים למען פלסטין" בארה"ב הכריז כי חבריו יקימו מאהלי מחאה בכל המוסדות האקדמיים שיש בהם סניפים של הארגון כדי לדרוש מהרשויות לנתק את הקשרים הכלכליים עם ישראל, וזאת אחרי פינוי המאהל באוניברסיטת קולומביה.

"האוניברסיטאות שלנו בחרו ברווח ומוניטין על פני חייהם של תושבי פלסטין והרצון שלנו בתור סטודנטים. הכוח לכאורה של ראשי המנהלה שלנו הוא כאין וכאפס לעומת העוצמה של סטודנטים, אנשי צוות ואנשי סגל מאוחדים שמחויבים לממש צדק ולשמור על חירות פלסטינית בקמפוס", נכתב בהודעה. "אנחנו נשתלט על האוניברסיטאות שלנו וניאלץ את המנהל להסיט את הכספים, למען תושבי עזה!", זעקו המפגינים. 

ארגון “סטודנטים למען צדק בפלסטין” מורכב מרשת של אגודות סטודנטים פרו פלסטיניות במוסדות אקדמיים ברחבי ארה"ב ובקנדה שתומכים בתנועת החרם (BDS) נגד מדינת ישראל ובהתנגדות פלסטינית אלימה. ארגון הגג של התנועה כינה את מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר בתור “ניצחון היסטורי עבור ההתנגדות הפלסטינית” ופעילי הארגון קיימו הפגנות מחאה ושיבוש לימודים שכללו גם הטרדות נגד סטודנטים יהודים וישראלים.

ההודעה של הארגון היום הגיעה בתגובה לפינוי שלשום של מאהל המחאה "סולידריות עם עזה" שהוקם על מדשאת הקמפוס של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק יממה קודם לכן בדרישה לנתק את הקשרים של המוסד עם ישראל. הפינוי בוצע על פי בקשתה של נשיאת האוניברסיטה, נמאט שפיק, והמשטרה עצרה 108 מהמפגינים, בהם גם פעילת ה-BDS, אסרא הירסי (21), בתה של חברת הקונגרס אילהן עומר, שגם הושעתה מהלימודים בקולג' ברנרד של האוניברסיטה. היום נמסר כי רשויות האוניברסיטה החלו לעדכן גם מפגינים עצורים אחרים כי הם מושעים מהלימודים.

הפינוי עורר את זעמם של אנשי סגל באוניברסיטה. חברי הסניף בקולומביה של ההתאחדות האמריקאית של פרופסורים באוניברסיטאות הצהירו כי הם איבדו אמון בשפיק וכי הם "מתחייבים להילחם כדי לתפוס מחדש את השליטה באוניברסיטה שלנו". במקביל, חברי פקולטה "למען פלסטין" הודיעו על חרם של כל האירועים באוניברסיטה ובקולג'ים הקשורים אליה.