מיצג הזיכרון וההנצחה נוצר בעקבות יוזמת עומרי סאסי ומפיקי הפסטיבל, במטרה להנציח את משפחתם וחבריהם שנרצחו בשבעה באוקטובר, והקמתו התאפשרה בזכות שיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים ופילנתרופים פרטיים. 

המיצג צפוי להיפתח לציבור הרחב ביום ראשון ה-21.4 ובו ייחשפו פריטים מפסטיבל הנובה וחדרים שמספרים את סיפורה של הקהילה לפני הטבח הנורא בשבעה באוקטובר. זה הוא הפרויקט ההסברתי הישראלי הראשון שמופץ לעולם באופן פיזי וויזואלי.

מיצג נובה 06:29 במנהטן, ניו יורק  (צילום: יובל יושע)
מיצג נובה 06:29 במנהטן, ניו יורק (צילום: יובל יושע)

מיצג נובה 06:29 במנהטן, ניו יורק  (צילום: יובל יושע)
מיצג נובה 06:29 במנהטן, ניו יורק (צילום: יובל יושע)

רעות פיינגולד, יוצרת, כותבת ובימאית המיצג, מספרת את סיפורה של קהילת שבט הנובה ומאורעות השבת השחורה, באמצעות ריאיונות, שיחות, סרטונים, עדויות וחומרים ויזואלים אותנטיים שצולמו ותועדו באירוע בזמן אמת, כמו גם פריטים שנאספו מרחבת המסיבה. החומרים יגיעו לניו יורק ובהם גם הציוד המקורי מפסטיבל הנובה. חדר אחד מראה את המעבר ואת הרגע שבו המוסיקה נקטעת על ידי הירי. חדר אחר מציג את מתקפת המחבלים: ההיערכות ואז את הירי של המחבלים. אחד החדרים מדמה מיגונית, וחדר נוסף הוקדש לתיאור האלימות המינית. זאת במטרה לשקף לעולם את זוועות ה7 באוקטובר. למיצג הנובה 06:29 בארה"ב הביאו יוצרי המיצג חומרים שלא הוצגו בישראל.

מיצג נובה 06:29 במנהטן, ניו יורק  (צילום: יובל יושע)
מיצג נובה 06:29 במנהטן, ניו יורק (צילום: יובל יושע)

עלות הפקת המיצג והבאתו לניו יורק נאמדת בהשקעה של 3.6 מיליון דולר, וכוללות בין השאר את הקמת עשרות המסכים, איסוף המידע, פיתוח התוכן, שינוע הציוד המקורי, שימורו, בניית הרחבה, תפאורות הפסטיבל, הצלייה, המקררים המחוררים מכדורים, עמדות הבר שנורו, הרכבים השרופים, מערכת ההגברה, הבמות שהותקפו, מבני השירותים המחוררים, המכוניות והציוד שנאסף בשטח ועוד. הכנסות המיצג הן קודש להנצחת הנרצחים וטיפול בבני משפחותיהם, שיקום השורדים והשורדות, תמיכה בקהילת הנובה והסברת הטבח וגודל האסון שבא בעקבותיו, לצד קריאה להשבת החטופים.

גלעד ארדן בביקורו במיצג נובה 06:29 במנהטן  (צילום: יובל יושע)
גלעד ארדן בביקורו במיצג נובה 06:29 במנהטן (צילום: יובל יושע)

גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם ביקר במיצג ומסר: "התרגשתי מאוד לבקר במיצג. אני רוצה להודות לאנשי הנובה – יוני ורעות פיינגולד ועומרי סאסי שהביאו את המיצג לעיר הכי חשובה ומשפיעה בעולם כדי שהעולם כולו יראה את הזוועות שהחמאס ביצע. בפסטיבל הנובה השתתפו אלפי אוהבי מוזיקה מכל העולם כשהדבר המשותף להם זה אהבת החיים, אנושיות ושמחה. הטבח הנורא שגדע את הפסטיבל דווקא ברגע השיא שלו בזריחה, הוא הסמל הכי גדול לכך שהמלחמה שאנו מנהלים היא מלחמה האור בחושך. במסגרת פעילותי באו״ם עשיתי הכל על מנת לחשוף את הזוועות בדגש על האלימות המינית של חמאס. בחלק החדש של המיצג שמוצג פה בניו יורק בפעם הראשונה, ייחשפו המבקרים גם לעדויות קשות של אונס והתעללות. מיצג 06:29 הוא כלי הסברתי ראשון במעלה עבורנו. בכוונתי להביא את עמיתיי, שגרירי או״ם של מדינות שונות לבקר בתערוכה ולחוות את הזוועות, ואני משוכנע שזה ישפיע באופן בלתי רגיל על דעתם ופעילותם".