נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שבת) לסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" כי הוא יבחן מחדש את מערכת היחסים עם ארצות הברית, לאחר הטלת הווטו במועצת הביטחון על ההצעה להכין במדינת פלסטין.

אבו מאזן תקף את וושינגטון בחריפות ואמר כי "ארצות הברית אחראית להידרדרות המצב במזרח התיכון, כיוון שלא תהיה יציבות באזור ללא מדינה פלסטינית". לדבריו, "אנחנו בפתחו של שלב חדש וקשה ויש לנו אופציות רבות כדי לשמור על זכויותינו. נגבש אסטרטגיה חדשה שתתבסס רק על האינטרסים הפלסטינים ולא על מדיניות אמריקנית או אינטרסים של מדינות אחרות באזור", אמר אבו מאזן.

אבו מאזן ואנתוני בלינקן ברמאללה (צילום: ארכיון פלאש 90)
אבו מאזן ואנתוני בלינקן ברמאללה (צילום: ארכיון פלאש 90)

כזכור, דיון נערך בליל שישי במועצת הביטחון של האו"ם בנושא בקשתה של הרשות הפלסטינית לקבל חברות מלאה באו"ם. 12 חברות הצביעו בעד, שוויץ ובריטניה נמנעו מההצבעה, וארצות הברית בחרה להטיל וטו - וההצעה נפלה.

לאחר הדיון, מסר הנציג האמריקאי: "שלום באזור יכול להגיע רק כתוצאה מפתרון שתי המדינות. אין דרך אחרת שמבטיחה את ביטחון ישראל ועתידה כמדינה יהודית ודמוקרטית, אין דרך אחרת שתוביל נורמליזציה בין ישראל לשכנותיה - כולל סעודיה. הרשות צריכה לעשות רפורמות כדי להיערך לקבל מעמד של מדינה. חמאס שולט בעזה שהיא חלק מהמדינה הפלסטינית העתידית, לכן הצבענו נגד ההחלטה. ההצבעה שלנו אינה התנגדות למדינה פלסטינית אלא הדגשה כי היא תקרה רק כתוצאה ממשא ומתן ישיר בין הצדדים".

מועצת הביטחון של האום (צילום: רויטרס)
מועצת הביטחון של האום (צילום: רויטרס)

שר החוץ בירך על החלטת ארצות הברית, ומסר: "אני מברך את ארצות הברית שהטילה וטו על ההצעה המעוותת הזאת שנדחתה היום במועצת הביטחון של האו"ם. מקומם שגם חצי שנה אחרי הטבח של בשבעה באוקטובר מועצת הביטחון נכשלה בלגנות את הפשעים הנוראיים של החמאס. לא יהיו פרסים לטרור. ישראל תמשיך להילחם עד למיטוט החמאס ולשחרור כל 133 החטופות והחטופים הישראלים".