חיל האוויר של אוקראינה הודיע היום (שישי), כי הצליח להפיל מפציץ אסטרטגי רוסי מדגם Tu-22 לראשונה מאז תחילת המלחמה. במוסקבה טענו כי המטוס התרסק בשל "תקלה טכנית" וכי אחד מאנשי הצוות נהרג. מפקד חיל האוויר, גנרל מייקולה אולנצ'וק, מסר כי הם הצליחו להפיל מפציץ אסטרטגי ארוך טווח מדגם Tu-22M3 שבו משתמשים הרוסים כדי לשגר טילי שיוט מדגם Kh-22.

כמו כן, הופלו לראשונה שניים מטילי השיוט. "אוקראינה צריכה עוד אמצעים ועוד טילים כדי להגן טוב יותר על אזורי החזית מפני הטרור הרוסי", אמר. שירות המודיעין של משרד ההגנה סיפק פרטים נוספים על הפגיעה במפציץ. "מטוס Tu-22 של האויב הופל במרחק של כ-300 ק"מ מאוקראינה באותם אמצעים ששימשו להפלה של מטוס A-50 לפיקוד ושליטה", נמסר בהודעה. עוד נאמר כי המטוס הצליח לטוס עד אזור סטוורופול ושם התרסק.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sergei Bobylyov/TASS Host Photo Agency via REUTERS)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sergei Bobylyov/TASS Host Photo Agency via REUTERS)

משרד ההגנה הרוסי אישר כי מפציץ Tu-22 התרסק, אולם טען כי זו תוצאה של תקלה טכנית וכי לא הייתה עליו תחמושת. מושל מחוז סטוורופול, ולדימיר ולדימירוב, מסר כי כל אנשי הצוות הצליחו לפלוט את עצמם מהמטוס מלבד אחד שנהרג ושניים שפונו לבית החולים. כעת מתבצעים חיפושים אחר איש הצוות הרביעי. 

במהלך המתקפה הרוסית לפנות בוקר, שוגרו 22 טילים ו-14 כטב"מים מדגם שאהד וחיל האוויר האוקראיני מסר כי מרביתם הופלו. עם זאת, לפחות תשעה בני אדם נהרגו, בהם שלושה ילדים, מפגיעות טילים באזור דנייפרופטרובסק שבדרום מזרח המדינה. חלק מהפגיעות היו באזור תחנת הרכבת של דנייפרו ומספר עובדים נפצעו.