הרפובליקה האסלאמית של איראן ממשיכה לנצל את הקהילה היהודית הקטנה שלה למטרות תעמולה במלחמתה נגד ישראל. הקהילה היהודית בטהרן העלתה היום (שני) לעמוד הטלגרם שלה הודעה על "הערכתה לגיבורי הכוחות המזוינים של אדמת איראן" על ההפצצות האוויריות המסיביות על ישראל בימים שבת וראשון.

נתניהו הזמין חלק מראשי האופוזיציה לעדכון; דיווח: "תקיפה באיראן - תיתכן היום"
בעקבות עימות מול החרדים, בן גביר הודיע - "לא מחויב למשמעת קואליציונית"

עלירזא נאדר, מומחה לאיראן שעוקב מקרוב אחר קהילות מיעוטים ברפובליקה האסלאמית, אמר לג'רוזלם פוסט: "הקהילה היהודית הקטנה באיראן מוחזקת כבת ערובה לגחמות המשטר. בכל פעם שהמשטר רוצה לנקום בישראל, הוא נושא עיניים ליהודים האיראנים".

בני סבטי, מומחה לאיראן מהמכון למחקרי ביטחון לאומי, אמר ל"פוסט" כי "הקהילה היהודית כל כך מפחדת ובפאניקה ומאמינה שהמשטר ינקום בהם".

סבטי, שנולד בטהרן ועוקב אחר הצהרות הקהילה היהודית, אמר כי תגובת הקהילה היהודית באיראן היא חסרת תקדים בכפיפותה לג'ינגואיזם של הרפובליקה האסלאמית.

בהודעת הטלגרם צוין גם כי הכוחות המזוינים של איראן "מענישים את האויב הציוני" בהתייחסות לתקיפה הישראלית שבה נהרג גנרל משמרות המהפכה של איראן, מוחמד רזא זאהדי ביחד עם שישה בכירים נוספים במשטר האיראני בדמשק ב-1 באפריל.

מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)
מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)

סבטי ציין כי גם הקהילה היהודית נאלצה להשתתף בהפגנות "לאחר חיסולו של גנרל משמרות המהפכה בסוריה והם תמכו במשטר".

באיראן נותרו כ-9,000 יהודים

המשטר האיראני מציג לעולם את אוכלוסייתו היהודית המידלדלת כארגון אנטי-ציוני כדי לזכות בנקודות זכות במאמציו להכפיש את ישראל כמולדתו של העם היהודי. המשטר האיראני מחויב להשמדת ישראל וליצירת מזרח תיכון הנשלט על ידי מותג האסלאמיזם השיעי הרדיקלי שלה.

באיראן נותרו כ-9,000 יהודים מתוך אוכלוסייה של כמעט 90 מיליון איש, על פי נתונים רשמיים, אמר סבטי. יהודי איראן מסווגים במידה רבה כאזרחים סוג ב', לדברי מומחים.

סיכום המתקפה האיראנית (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

בשנת 2023 דיווח ה"פוסט" כי הרפובליקה של איראן הפעילה לחץ על הקהילה היהודית במדינה שלא לחגוג את סוף חג הפסח ביום שישי ובמקום זאת להשתתף בהפגנה האנטי-ישראלית השנתית "יום אל-קודס" הקוראת להשמדת ישראל.

סבטי אמר אז ל"פוסט" כי "יש לחץ שקט וכולם יודעים את תפקידם במשטר הזה והמשטר לא יפגע בך" אם תפגין בצעדת יום אל-קודס.

סבטי, שמדבר פרסית שוטפת, הוסיף: "ואם לא תפגין, תיפגע". הוא הדגיש כי על הקהילה היהודית באיראן להביע תמיכה בהפגנת יום אל-קודס כדי "לשרוד" במדינה האסלאמית הטוטליטרית. הוא ציין, כי יהודים איראנים רבים נפגעים ונמנעים מסכנה גדולה יותר באמצעות השתתפות בהפגנה.

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]