מוחמד סרור, חלפן כספים של חיזבאללה, חוסל שלשום באחד מפרברי ביירות. הוא נחשב למטרה של המוסד מאז שנת 2018.  סרור נמצא מת לאחר שנפגע מחמישה כדורים כשבכליו סכום כסף לא מבוטל. על פי דיווח בסוכנות הידיעות AP, שני גורמים המעורים בפרטים מסרו כי סרור פותה להגיע לבית של אישה במזרח ביירות, שם נורה כאמור מספר פעמים.

"חקירות ועינויים קשים": פרטים חדשים על חיסול הבכיר בחיזבאללה

החוקר לעניינים פוליטיים ואסטרטגיים, חליל אלהלו הסביר בריאיון לערוץ אל-חדת' הסעודי כי "מדובר באישיות חשובה מאוד שכן בישראל ובארה"ב מדובר על כך שהוא היה מתווך פיננסי בין איראן לחמאס, כלומר טמונה בכך חשיבות רבה והוא משתייך גם למוסד 'אלקרד אלחס' שהוא הבנק הראשי של חיזבאללה. הדבר מעיד על חשיבות האישיות הזאת והחשיבות שלו גדולה לאין ערוך ממה שחושבים מכיוון שלא מדובר בפעולה הנוגעת לנושא הזה בלבד אלא חלק מהמלחמה המתנהלת כיום. אבקש להזכיר שיש לפחות 40 מפקדים מחיזבאללה מהדרג הבינוני ומהשורות הראשונות אשר חוסלו על ידי כטב"מים ועל ידי טילים מדויקים בהתבסס על מודיעין משמעותי והיום זאת הפעולה הראשונה זה שישה חודשים מפרוץ המלחמה שמבוצעת בשטח על ידי משת"פים של המוסד".

לדבריו, "משמעות הדבר העסקה של מפקדי חיזבאללה וגם של סוכני חיזבאללה בביטחון האישי שלהם הרבה יותר מנושא המלחמה בישראל. זאת הדוקטרינה של ישראל שקובעת שהטיפול בחיזבאללה ובארגונים הלא ממשלתיים המזוינים שתוקפים את ישראל ייעשה על ידי כניסת ישראל למוד התקפי ולא למוד הגנתי דהיינו פעולה ולא תגובה".

מוחמד סרור (צילום: רשתות ערביות)
מוחמד סרור (צילום: רשתות ערביות)

בהמשך, התייחס לנושא בערוץ הסעודי גם העיתונאי טוני בולוס שאמר כי "יש אישים רבים שמוטלות עליהם סנקציות אמריקניות ושנמצאים בתוך לבנון. הם פועלים באופן רגיל. לפי הנתונים הראשוניים הוא הוא לא התגורר באזור ששייך לחיזבאללה. מגוריו באזור אחר בעומק לבנון מעורר תהיות כיצד הגיעו אליו. בהקשר זה, בכל הנוגע לאופן ביצוע החיסול, אפשר להפריד בין מה שקורה בגבול הלבנוני הישראלי לבין החיסול. לעומת זאת באווירה הכללית ובהקשר החיסולים הפוליטיים אפשר לומר או להעריך שהמוסד הישראלי ביצע את הפעולה הזאת בעומק לבנון, אולם ישנן תהיות בנוגע לקושי בפעולה כזאת ובנוגע לאם המוסד הישראלי מסוגל לבצע חיסולים כאלה בתוך לבנון ובעומק, לא רק באזורי גבול בבקע או בדרום, אלא בעומק ליד ביירות. אם אנחנו הולכים עם ההערכה הזאת הרי שהפעולה הזאת שונה לחלוטין מהחיסולים שישראל מבצעת ושמסתמכים על כטב"מים ועל שימוש בטילים ובמעקב אחר רכבים של בכירים ומפקדים בחיזבאללה".

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה