הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת וורן אמרה כי המערכה הצבאית שישראל מנהלת בעזה עלולה להיחשב מבחינה חוקית לרצח עם. וורן אמרה כי היא מאמינה שבית הדין הבינלאומי בהאג יקבע שישראל מבצעת רצח עם ברצועה במהלך אירוע בו השתתפה במרכז האסלאמי של בוסטון בוויילנד, מסצ'וסטס. 

היסטוריה בשמי אילת: כל מה שאפשר לספר על מערכת ההגנה שיירטה את הכטב"ם
מחקר מצא: אלה המזונות בארוחת הבוקר שיסייעו לשיפור הזיכרון | ד"ר מאיה רוזמן

"אני מאמינה שהם יגלו שזה רצח עם, ויש להם מספיק ראיות כדי לעשות זאת", אמרה וורן, שהשיבה לשאלה מהקהל על פסיקת בית הדין הבינלאומי. היא הוסיפה כי "סביר" שישראל ביצעה מעשי רצח עם בעזה. הסנאטורית ציינה כי מבחינתה, "הרבה יותר חשוב לומר שמה שישראל עושה לא בסדר. וזה לא בסדר".

"לא נכון להרעיב ילדים בתוך אוכלוסייה אזרחית כדי לנסות להתכופף לרצונך. זה לא נכון להטיל פצצות של 2,000 קילוגרמים באזורים אזרחיים צפופי אוכלוסין", אמרה.

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

וורן התמודדה עם ביקורת על עמדתה בנוגע למלחמה כאשר גיבתה את ישראל לאחר הטבח של חמאס ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר. עם התמשכות המלחמה בעזה, לצד ביקורת בינלאומית על מעשיה, מפגינים הופיעו מחוץ למשרדיה של וורן, כמו בביתה. פלסטיני אמריקאי אחד אף התעמת עם וורן במסעדה בקיימברידג' שבמסצ'וסטס בנובמבר. וורן גם הצביעה בעד שליחת סיוע צבאי נוסף לישראל בפברואר, כחלק מהצעת חוק שביטלה את המימון של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים.

בנימין נתניהו וג'ו בייידן (צילום:  מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו וג'ו בייידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עמדתה החדשה של וורן היא הדוגמה האחרונה לכך שהדמוקרטים מותחים ביקורת על ישראל. ב-22 במרץ הזהירה חברת בית הנבחרים אלכסנדריה אוקסיו קורטז כי ארצות הברית שותפה למשבר ההומניטרי בשטח, וב-15 במרץ נשא הסנאטור צ'אק שומר נאום בו מתח ביקורת על התנהלותו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בעזה.

וורן הייתה גם אחת משמונה סנאטורים דמוקרטים שקראו לנשיא ג'ו ביידן במכתב פתוח בחודש שעבר להשעות את הסיוע הצבאי לישראל בזמן שהיא חוסמת את הסיוע ההומניטרי האמריקאי לעזה.