החברה האמריקאית הראשונה שחזרה לטוס מישראל מאז המלחמה: טיסה של יונייטד איירליינס מישראל לארה"ב שינתה את יעדה היום (שבת) מנמל התעופה ניוארק בניו ג'רזי לנמל התעופה סטיוארט בניו יורק בעקבות רוחות חזקות וכיסי אוויר, כך דווח על ידי סוכנות הידיעות AP. לפי הדיווחים, שבעה בני אדם נפצעו בעקבות הסערה. כ-320 נוסעים ואנשי צוות היו במטוס. נמל התעופה סטיוארט נמצא כ-100 ק"מ צפונית לעיר ניו יורק, בו היה אמור המטוס לנחות.

"יש לנו שריפה במנוע": בפעם השנייה תוך חודש - תקלה באוויר במטוס בואינג 747 | צפו
הנוסע נתקע בתא השירותים במשך כל הטיסה - זה הפיצוי שקיבל מחברת התעופה

חלק מהנוסעים נלקחו לבתי החולים המקומיים לצורך הערכה, והשאר הובאו לשדה התעופה. לאף אחד מהנוסעים לא היו פציעות קשות, דיווח ראש המחוז. לפי דיווח של חדשות ABC ניו יורק, המטוס קיבל אישור לנחות בניוארק לאחר הטיסה בת ה-11 שעות, אך כשהגיע לגובה של כ-200 מטר מעל הקרקע - הטייס נאלץ לשנות כיוון. זאת, על פי הדיווח, בשל שינוי פתאומי בכיוון הרוחות וכיסי אוויר שהמטוס נתקל בהם.

אחד הנוסעים, רועי גונן, אמר ל-ABC ניו יורק שהייתה לו תחושה של "רכבת הרים" ושזה היה כמו "פארק שעשועים", וסיפר שבשלב מסוים החלה בהלה בקרב הנוסעים. "שני מושבים מאחורי ראיתי אישה מקיאה", אמר. "סימסתי לאשתי ליתר ביטחון".

כזכור, יונייטד איירליינס חזרה לטוס מישראל החל מתחילת החודש, ב-2 במרץ, בטיסות מניוארק לישראל. מדובר בחברת התעופה האמריקאית הראשונה שחזרה לפעילות מפרוץ המלחמה, מה שאמור היה להגדיל בחזרה את התחרות על ארה"ב.

פסל החירות, ארה\'\'ב (צילום: Canva)
פסל החירות, ארה\'\'ב (צילום: Canva)

בנובמבר האחרון, טייס החברה איברהים מוסלם שיבח את מחבלי חמאס ברשתות החברתיות וכינה אותם "אנשים אמיצים". לאחר שהדבר עורר סערה בארצות הברית, חברת יונייטד איירליינס הודיעה כי הוא הושעה מעבודתו. "נכון לרגעים אלו הטייס הוצא משירות עם המשך תשלום שכרו. אנו בוחנים את הנושא והמשך עבודתו בחברה".