בריאיון שהעניק נשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי, לרשת CNN אמש, הוא התייחס לעברו של נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, כחבר בתנועת הגרילה החמושה, תנועת ה-19 באפריל (M-19), אליה הצטרף בגיל 17 ועלה בסולם הדרגות. "אי אפשר לצפות למשהו מאדם שהיה טרוריסט רוצח", האשים מיליי.

בעקבות זאת, הכריז השגריר הקולומביאני בבואנוס איירס, קמילו רומרו, כי הממשלה שלו "בחנות את כל הצעדים וכי ההחלטות יוכרזו בקרוב". הלילה, הורה פטרו על החזרת השגריר רומרו לבוגוטה ועל גירוש השגריר הארגנטינאי, גוסטבו זוגלה, וכל הדיפלומטים הארגנטינאים שמשרתים בקולומביה. "ההתבטאויות של נשיא ארגנטינה דרדרו את האמון של המדינה שלנו, לצד הפגיעה בכבוד של הנשיא פטרו שנבחר באופן דמוקרטי", נמסר ממשרד החוץ הקולומביאני.

גירוש הדיפלומטים הוא שיאו של המשבר שנמשך בחודשים האחרונים בין שני הנשיאים שמחזיקים בתפישות עולם מנוגדות - פטרו, שמכהן מאז אוגוסט 2022, הוא הנשיא השמאלני הראשון של קולומביה, בעוד שמיליי, שנכנס לתפקידו בדצמבר האחרון, הוא ליברטיאני שמחזיק בדעות ימניות ומזדהה עם דונלד טראמפ.  

אחרי ניצחונו של מיליי בבחירות, פטרו הכריז כי זו "תוצאה עצובה עבור אמריקה הלטינית" וכי "לניאו-ליברליזם כבר אין פתרון עבור החברה והוא לא יכול להגיב לבעיות הנוכחיות של האנושות. מנגד, מיליי קרא לעמיתו "קומוניסט רוצח שמטביע את קולומביה".

גם ההבדלים בין שני הנשיאים ביחס לישראל באו לידי ביטוי בריאיון של מיליי לרשת CNN. הנשיא הארגנטינאי המשיך את תמיכתו החד משמעית בישראל ובמלחמה נגד חמאס בעזה והצהיר כי "ישראל לא מבצעת אפילו דבר אחד מוגזם", אמר. זאת בניגוד לפטרו שהאשים את ישראל לא פעם בביצוע רצח עם בעזה ואיים השבוע שוב לנתק את היחסים בין המדינות.