הכתובת הייתה על הקיר העימות עם הממשל האמריקאי שהוחרף בימים האחרונים ובא לידי ביטוי בהצעת ההחלטה שהוגשה ביום שישי למועצת הביטחון ונתקלה בוטו רוסי וסיני משותף והדברים החריפים של סגנית הנשיא קמלה האריס כנגד מבצע צבאי ברפיח המחישו את הפערים בין המדינות.

"רציתי להתקשר אליכם": טראמפ חושף מדוע ישראל אינה מתנהלת נכון במלחמה
"מוביל אותנו לאבדון": בן כספית זועם על נתניהו

מועצת הביטחון של האו''ם אישרה החלטה להפסקת אש בעזה (צילום: רויטרס)
מועצת הביטחון של האו''ם אישרה החלטה להפסקת אש בעזה (צילום: רויטרס)

ההימנעות של ארצות הברית מוטו, מראה את האכזבה האמריקאית לאחר שבקשות הממשל לא נענות בסוגיית הסיוע בכל הקשור לפגיעה באזרחים ובהיעדר גיבוש של אסטרטגיית יציאה ביום של אחרי. בנוסף הדברים משתלבים עם ההצהרות שמשמיעים ביידן ובכירי הממשל כי אם ישראל לא תשנה מדיניות והתנהלות היא תאבד את התמיכה הבינלאומית ועלולה למצוא עצמה מבודדת.

סימנים בולטים לכך באו לידי ביטוי בימים האחרונים באיומים מצד מדינות מפתח בזירה הבינלאומית כמו קנדה בריטניה וגרמניה לבחון את המשך הקשרים הביטחוניים בינן לבין ישראל.

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

לרשות הממשל קשת רחבה של צעדים כנגד ישראל במישור המדיני והדיפלומטי והצבאי ולעת עתה עדיין נראה שהממשל לא פוגע בסיוע הצבאי בין היתר נוכח השותפות בתפיסה האסטרטגית למיטוט החמאס והרצון להימנע מפגיה מהותית ביכולות הלחימה של צה"ל. יש בכך כדי להעביר את המסר שהממשל נחוש בדעתו למנוע אסון הומניטרי ולבחון כיצד ניתן לקדם את תכנית ביידן.

ההחלטה הזאת מזכירה את העובדה שממשל אובמה אף הוא נמנע מהטלת וטו בעבר. נדרש מראש הממשלה, לבחון כיצד הוא פועל בשביל להחזיר את היחסים עם הממשל האמריקאי למסלולם התקין שכן התמיכה האמריקאית היא נדבך מהותי להמשך המערכה מול חמאס וחיזבאללה ובוודאי מול האיום האיראני.

בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)