יוזף פריצל - האוסטרי שכלא את בתו במרתף ביתו במשך 24 שנים ונהג לאנוס אותה ואף הכניס אותה להריון מספר פעמים - מתכנן לעבור לבריטניה במידה וישוחרר מהכלא. בן ה-88 נידון למאסר עולם לאחר שביצע את פשעיו הנוראים.

על פי הדיווחים, פריצל צפה בתוכנית תעודה על שייקספיר בכלא ונחשף ל"נופים המרהיבים" של בריטניה. בעקבות הצפייה, הוא אמר בריאיון לרשתות הזרות: "הרגשתי תחושה נפלאה ומרוממת, השראה מהתרבות המופלאה הזו. הבנתי שאם אצא לחופשי, אוסטריה לא תהיה ביתי עוד, אלא אעבור לבריטניה. יותר מכל, אני רוצה לשוטט בחופשיות בהיילנדס הסקוטיים המדהימים".

יוזף פריצל (צילום: רויטרס)
יוזף פריצל (צילום: רויטרס)

פריצל החל להתעלל בבתו אליזבת כשהייתה בת 11 בלבד. לאחר מכן כלא אותה במרתף בבית המשפחה. שלושה מתוך שבעת הילדים שילדה לו חיו עמה במרתף, שלושה חיו בביתו ואחד מת. מעשיו נחשפו בשנת 2008 והוא נשפט למאסר עולם בשנת 2009 בגין אונס, גילוי עריות, כליאה, רצח ושורה של עבירות נוספות.

לפי החוק האוסטרי, אסירים יכולים להגיש בקשה לשחרור מוקדם לאחר 15 שנה. בית המשפט אישר לאחרונה את שחרורו של פריצל, אך ההחלטה בוטלה לאחר מכן. כעת, הוא יידרש לעבור בדיקות מקיפות על מנת לוודא שאינו מסוכן לציבור. למרות תכנוניו של בן ה-88, משרד הפנים הבריטי קבע כי כל מי שנידון למאסר של 12 חודשים או יותר - לא יורשה להיכנס למדינה.