ארגון דאעש (המדינה האיסלאמית) פרסם היום (שני) סרטון מהפיגוע בעיר קרסנוגורסק, בו נראים חמושים יורים באזרחים באולם הקונצרטים "קרוקוס סיטי" שליד מוסקבה. הסרטון, שלא פורסם בכלי התקשורת, מערער את טענות הקרמלין, לפיהן אוקראינה אחראית על ביצוע הפיגוע.

חמאס מפרט: הסיבות שאנחנו לא יכולים לחתום על עסקת חטופים
"הפסגה הייתה פשיטה על תל אביב": התוכנית המלאה של חמאס ל-7 באוקטובר נחשפת

פרסום הסרטון התרחש במקביל ליום אבל עליו הכריזה רוסיה, כשמניין ההרוגים עומד על 137, ביניהם שלושה ילדים, במתקפה הקטלנית ביותר במדינה מאז המצור בבסלאן ב-2004.

בסרטון ממצלמת הגוף נראים חמושים בתוך הלובי של אולם הקונצרטים יורים על אנשים מטווח קצר. בסרטון אחר נראה אחד התוקפים חותך שוב ושוב את גרונו של אדם. פני התוקפים מטושטשות. "תהרוג אותם, אל תרחם", אמר אחד החמושים בערבית.

אתמול פרסמה ועדת החקירה ברוסיה סרטון שבו נראים חשודים מכוסי עיניים מובלים אל המפקדה שלה במוסקבה. כל הארבעה הופיעו בבית המשפט המחוזי בסמני מאוחר יותר בערב, כשעל גופם ניכרים סימני אלימות קשים בתום חקירתם על ידי כוחות הביטחון הרוסיים.

הם הואשמו בביצוע מתקפת טרור "שהביאה למותו של אדם", עבירה שהעונש המרבי עליה הוא מאסר עולם.

סרטונים המתיימרים להראות את החקירות של החשודים הופצו קודם לכן בטלגרם. באחד מהם נראים אנשי כוחות הביטחון חותכים את אוזנו של אחד החשודים ותוחבים אותה לפיו. אחר מראה חשוד מוכה בקת רובה. בסרטון אחר נראה אחד החשודים אזוק על הרצפה, כשמכנסיו מופשלים וכבלים מחוברים לאיבר מינו.

כאשר הארבעה הובאו לבית המשפט, אחד החשודים, דאלרדג'ון בארוטוביץ' מירזוייב בן ה-32, נראה חבול, מכוסה בדם ומותש בתא מאובטח עם חלונות זכוכית. החשוד השני, שנראה בתא דומה, היה סיידקרמי מורודאלי ראצ'בליזודה. עינו נראתה שחורה כתוצאה משטף דם ונראה כי תחבושת מכסה את אוזנו הימנית.

לחשוד השלישי, שמסודין פארידון, בן 25, היו פנים נפוחות והרביעי, מוחמד-סובר פייזוב בן ה-19, ככל הנראה מחוסר הכרה והובל למקום על כיסא גלגלים וללא אזיקים. לפי הרשויות, כל הארבעה הם אזרחי טג'יקיסטן.

זירת הפיגוע ברוסיה (צילום: Sergei Vedyashkin/Moscow News Agency/Handout via REUTERS)
זירת הפיגוע ברוסיה (צילום: Sergei Vedyashkin/Moscow News Agency/Handout via REUTERS)

כלי התקשורת ברוסיה דיווחו כי החוקרים ביקשו שהדיונים יתקיימו בדלתיים סגורות כדי "להגן על סודיות החקירה".

רגעי הדרמה במוסקבה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

בתוך כך דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי הוא לא יתייחס ללקיחת האחריות של דאעש על מתקפת הטרור באולם, כל עוד החקירה נמשכת. עוד אמר פסקוב, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא מתכוון להגיע לזירת הפיגוע וסירב להשיב לשאלה בדבר הטענות לפיהן החשודים שנעצרו עברו עינויים.

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]