לקראת פלישה נוספתב"טיימס" הבריטי דווח היום (רביעי) כי שלוש המדינות הבלטיות, ליטא, לטביה ואסטוניה, פועלות לתחזק את רצועת הגבול בת אלף הקילומטרים עם רוסיה. הרצועה הזו, היא קו הגבול הארוך ביותר שיש למדינות נאט"ו עם המעצמה הרוסית.  

"מוכר" את בעלות הברית: טראמפ יעודד את רוסיה לפלוש למדינות נאט"ו?
לקראת סוף המלחמה באוקראינה? פוטין בקריאה נדירה לארה"ב: "עשו הסכם" | צפו בריאיון

בבסיס ההשקעה המדינות מתכננות לבנות סך הכל יותר מ-1,000 בונקרים מבטון בצמוד לגבול עם רוסיה, בלארוס והמובלעת הרוסית קלינינגרד, השוכנת בין פולין לליטא.

רק אסטוניה לבדה מתכננת להוציא כ-60 מיליון אירו על בניית 600 בונקרים לאורך גבולה עם רוסיה. כל בונקר יהיה בגודל של כ-37 מ"ר עם מקום לכעשרה חיילים, והוא יהיה עמיד מפני תקיפות ארטילריה.

נאט''ו טנקים (צילום: רויטרס)
נאט''ו טנקים (צילום: רויטרס)

כמו כן, בבונקרים יהיו מחסני תחמושת ובצמוד אליהם אמצעים לבלימת פולשים כגון מוקשים נגד טנקים, תעלות, גדרות תיל ופירמידות בטון הידועות בשם "שיני דרקון", אשר יהיו פזורות על פני שדה הקרב כדי לחסום כלי רכב משוריינים.

ב-2016 ראש צוות אסטרטגי המקורב לממשל האמריקאי, טען כי הטנקים הרוסיים יכולים להגיע לפאתי ריגה וטאלין, בירות לטביה ואסטוניה, תוך 60 שעות בלבד. עם זאת, היום המצב שונה בתכלית. בנאט"ו מבטיחים להגן על "כל סנטימטר" של שטח בשלוש המדינות הבלטיות, כאשר הברית הצבאית תגברה כוחות מגרמניה, פולין ופינלנד.

טנק הלאופרד בשימוש בתרגיל בלטביה (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)
טנק הלאופרד בשימוש בתרגיל בלטביה (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)

לפני כשבוע, הזהירה סוכנות הביון באסטוניה כי רוסיה עומדת להציב עד פי שניים מכמות החיילים ליד גבולות המדינות הבלטיות במקרה של פלישה, לעומת הפלישה לאוקראינה. התרחיש שגורם לדאגה הגדולה ביותר בנאט"ו הוא זה שבו רוסיה פותחת ב"מתקפה מהירה ומרחיקת לכת" נגד המדינות הבלטיות ומשיגה הישגים משמעותיים שעלולה לגרום לברית להיאבק רבות כדי לשנות זאת.