דווקא בזמן שישראל נלחמת במלחמה הקשה ביותר בחמישים השנים האחרונות, מדינה אחת באזור הקווקז ומרכז אסיה, בולטת בעוינות שלה כלפי מדינת ישראל והעם היהודי והתפרצות אנטישמית. המדינה הזאת היא ארמניה. 

בעקבות הטבח ביישובי הדרום והמלחמה שישראל יצאה אליה מול החמאס, השיח האנטישמי בארמניה נגד ישראל התגבר מאוד. לפי דו"ח שהכין משרד התפוצות ופורסם לאחרונה השנה, הדבר מלמד כי "הלכי הרוח האנטישמיים בארמניה עמוקים הרבה יותר", ואינם נובעים בהכרח מהייצוא הביטחוני של ישראל לאויבתה, אזרבייג'ן.

ברשתות החברתיות בארמניה הגיבו מקומיים רבים למתקפת הטרור של חמאס בהבעת שמחה והפיצו סרטונים של חמאס, התבטאויות חריפות נגד ישראל וקריאות לתמוך בחמאס. הדמות האנטי- ישראלית הבולטת בשנים האחרונות, ולדימיר פוגוסיאן, פרשן פוליטי, שידוע בעמדותיו האנטישמיות החריפות ושמילא בעבר תפקידים ממלכתיים בתחום הביטחון, אף איים על היהודים ועל ישראל בפעולות תגמול וקרא פעם אחר פעם לפגוע ביהודים. "אזעק לעולם אודות ההצדקה להריגת יהודים", אמר בסרטון וטען שיסייע לחמאס ולחיזבאללה להרוג יהודים. 

כתוצאה מהשיח העכור, הקהילה היהודית הקטנה של ארמניה הפכה לא אחת מוקד להתנכלויות אנטישמיות, ששיאן בשני ניסיונות להצית את בית הכנסת בבירה ירוואן בסוף 2023. הקבוצה שאחראית להצתות אף פרסמה בטלגרם איומים ברורים כלפי יהודים לא רק בארמניה אלא בכל העולם כולו ונגד ישראלים.

יתירה מכך, ב-1 בינואר נערך מצעד ניו-נאצי שכלל מועל יד בבירה ירוון, ליד פסלו של גרגין נשדי, ששיתף פעולה עם הנאצים וזכה למעמד של גיבור לאומי בארמניה. בשבוע שעבר, התקיימה פגישה בין נציגי הקהילה הארמנית בטהרן לגורם שלטון איסלמיסטי.  נציג הקהילה הארמנית תקף בחריפות את ישראל ותמך בחמאס. "לארמנים, שחיים בפלסטין כבר 1,500 שנה, יש את הזכויות שלהם, המופרות היום על ידי הציונים", אמר ראש המחוז הארמני בטהרן והוסיף ש"בעולם רק איראן, סוריה ותימן תומכות בתושבי עזה, ולמרבה הצער, מנהיגי מדינות המערב עצמו את עיניהם. אני משוכנע שהעם הפלסטיני יקבל בקרוב את זכויותיו".