על רקע הבחירות המקדימות: ניקי היילי, לשעבר מושלת דרום קרוליינה והשגרירה של ארצות הברית לאו"ם בממשל טראמפ, צומחת במהירות במרוץ לנשיאות ארצות הברית 2024 מטעם המפלגה הרפובליקנית. היא נחשבת כעת למועמדת לא צפויה עם פוטנציאל להפתיע את כולם ועל פי דיווחים מתכננת קמפיין פרסומי בשווי ארבעה מיליון דולר במדינת ניו המפשייר, שם לפי הסקרים היא מהווה יריב לנשיא לשעבר דונלד טראמפ. בתוך כך ייתכן כי יש מי שמעוניין לפגוע בסיכוייה של היילי לנצח, והחליט דווקא כעת לפרסם כי האחרונה בגדה בבעלה עשור לאחר תחילת נישואיהם.

להחזיר את החטופים בכל מחיר? זה מה שהרחוב חושב
מי חוסלו? שני הרוגים בתקיפה ממוקדת בדרום לבנון

על פי דיווח באתר ה"דיילי מייל", תצהירים שניתנו תחת שבועה בשנת 2010 וחתומים על ידי יועץ התקשורת וויל פולקס בן ה-49 והלוביסט לארי מרצ'נט בן ה-61, בהם הם מצהירים כי ניהלו מערכת יחסים מינית עם היילי, חושפים כי המועמדת ניהלה רומנים ולא הייתה נאמנה לבעלה, מייקל היילי, לו נישאה ב-1996 ועמו הביאה שני ילדים.

בתצהיר משנת 2010 שהגיע לידי ה"דיילי מייל", פולקס הצהיר שהוא והיילי "היו מעורבים במערכת יחסים פיזית בלתי הולמת שכללה מקרים רבים של מגע מיני בלתי הולם".

בתצהיר נכתב כי "הנשיקה הראשונה התרחשה בתחילת 2007 לאחר ערב עם חברים ב-'Liberty Taproom' הסמוך. אחרי הנשיקה, חברת הקונגרס היילי הסיעה אותנו למגרש החניה, שם הזזנו לאחור את המושבים של רכב השטח שלה מסוג קאדילק כדי שהיא תוכל לטפס עלי".

"ניקי היילי ואני היינו בסולט לייק סיטי והשתתפנו בכנס יחד ב-15-14 ביוני 2008", כתב מרצ'נט בתצהירו. "שנינו התארחנו בסולט לייק מריוט דאונטאון. לאחר לילה משותף של ארוחת ערב ומשקאות עם משתתפי הכנס, חזרנו יחד למלון. חזרנו לחדר שלה, שם קיימנו יחסי מין ושם ביליתי את שארית הערב. יצאתי מחדרה בערך בשעה 06:00 בבוקר".