האנטישמיות ברחבי העולם ממשיכה לנסוק: הליגה נגד השמצה מעדכנת כי קריקטורות אנטישמיות בתקשורת הערבית צוברות תאוצה, ובהתבסס על נתוני אנטישמיות מעודכנים מרחבי העולם, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה במכתב פתוח לנשיאי האוניברסיטאות בארה"ב: אכפו את הקודים ההתנהגותיים בעקבות ההצפה בהטרדות על בסיס אנטישמי ובאפליה על בסיס אנטישמי בקמפוסים, מאז ה-7 באוקטובר. 

"יהודים מלוכלכים": גל אנטישמיות חסר תקדים ברחבי העולם

במקביל, מנהיגי ה-J7, כוח המשימה המשותף נגד אנטישמיות של הקהילות היהודיות הגדולות בעולם, נפגשו ליומיים של התייעצויות בפריז ופרסמו את ההצהרה הבאה:

"נסענו לפריז מרחבי העולם כדי לבחון את מצב האנטישמיות הנוכחי בשבע הקהילות היהודיות הגדולות בתפוצות. כל אחת מהקהילות היהודיות שלנו חווה עלייה חדה וחסרת תקדים בעמדות ובתקריות האנטישמיות לאחר מתקפת ה- 7 באוקטובר על ישראל. בכל מדינה סטודנטים יהודים באוניברסיטה הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד. כל קהילה פועלת על מנת לפתח אסטרטגיות יעילות למאבק באיום הגובר של שנאה ברשת. כל הקהילות שלנו פועלות באופן קבוע אל מול הממשלות שלנו, בכדי לטפל בגילויי האנטישמיות בשטח ובאינטרנט. הקהילות החברות הסכימו להמשיך לעבוד יחד כדי לפתח שיטות עבודה מומלצות עבור ממשלות, עולם האקדמיה, המגזר הפרטי והחברה האזרחית על מנת לטפל בבעיית האנטישמיות". 

סטטיסטיקות מרכזיות:

  • ארגנטינה: מאז ה-7.10 דווחו 231 תקריות אנטישמיות.
  • אוסטרליה: לפי מועצת יהדות אוסטרליה חלה עלייה של 738% בתקריות אנטישמיות מאז ה-7 באוקטובר.
  • אוסטריה: 76 אירועים אנטישמיים מאז ה-7 באוקטובר, עליה של 300%.
  • ברזיל: לפני CONIB, המתעד תקריות אנטישמיות בברזיל, אירעו 467 תקריות אנטישמיות מאז ה-7 באוקטובר, גידול של 961% בהשוואה לשנה שעברה.
  • צרפת: לפי שר הפנים, מאז ה-7 באוקטובר נרשמו 1,800 אירועים אנטישמיים.
  • גרמניה: לפי RIAS, הארגון הלא ממשלתי המתעד תקריות אנטישמיות בגרמניה, בין ה-7 לאוקטובר ל-9 בנובמבר נרשמו 994 תקריות – ממוצע של 29 תקריות ביום וכן עליה של 320% בהשוואה לשיעור התקריות ב-2022.
  • בריטניה: ארגון CST, הארגון לביטחון הקהילות היהודית בבריטניה ציין כי מאז 7 באוקטובר, דווחו 2093 תקריות אנטישמיות, המספר הגדול ביותר שדווח על ידי CST בטווח זמן של 47 ימים.      

בתוך כך, מאז טבח החמאס ב-7 לאוקטובר ומלחמתה של ישראל נגד חמאס בעזה, קריקטוריסטים פוליטיים בתקשורת הערבית הגבירו את השימוש בתיאוריות קונספירציה ובדימויים אנטישמיים רוויי שנאה, כך לפי דו"ח חדש של הליגה נגד השמצה (ADL).

בחינה של הקריקטורות הפוליטיות במגוון רחב של עיתונים במזרח התיכון ובעיתונים בשפה הערבית בבריטניה, העלתה שימוש רווח בדימויים אנטישמיים רווי שנאה, לרבות הטענה שיהודים שולטים בפוליטיקה בארה"ב, השוואות בין ישראל ומנהיגיה ובין היטלר והתייחסויות תכופות לעלילת הדם – האישום שלפיו יהודים שותים את דם קורבנותיהם כחלק מפולחן דתי מעוות.