נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר אמש (חמישי) בראיון לרשת השידור הצרפתית "פרנס 5" כי הלחימה בטרור אין פירושה "לשטח את עזה", בהתייחסו להפצצות חיל האוויר ולתמרון הקרקעית ברצועת עזה.

המלחמה הבאה? "נשיא סין אמר לביידן שהוא מתכוון לספח את טאיוואן"
פעיל חיזבאללה הואשם במעורבות בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס

"אנחנו לא יכולים לתת לרעיון להשתרש שמאבק יעיל בטרור מרמז לשטח את עזה או לתקוף אוכלוסיות אזרחיות ללא הבחנה", הוסיף מקרון וקרא לישראל "להפסיק את התגובה הזו כי היא לא מתאימה, כי כל החיים שווים אותו דבר ואנחנו מגנים עליהם".

בעודו מכיר ב"זכותה של ישראל להגן על עצמה ולהילחם בטרור", אמר מקרון שצרפת קראה להגנה על אזרחים ו"הפסקת אש שתוביל להפסקת אש הומניטרית".

כזכור, לפני כשבועיים הדליק מקרון נר ראשון של חנוכה בחנוכייה שהוצבה, באופן נדיר, באולם הנשפים של ארמון האליזה לאחר שהוענק לו הפרס על שם הרב יעקובוביץ' מטעם ועידת רבני אירופה על מאבקו באנטישמיות. בנאום קבלת הפרס, הסביר מקרון ארוכות את עמדותיו לאחרונה כלפי המחאה נגד האנטישמיות וישראל בהקשר המלחמה בעזה. הוא אמר כי המאבק הנחוש באנטישמיות אינו צריך להוביל לפגיעה בקהילות אחרות (כמו המוסלמית). 

בשיחה עם 'מעריב' הודה מקרון כי 'קשה לו לאחרונה לשוחח עם ראש הממשלה נתניהו לגבי התקיפות בעזה'. שרת החוץ של צרפת קתרין קולונה אמרה ל'מעריב' כי צה'ל חייב למצוא דרך לפגיעות נקודתיות במחבלי חמאס.