״לאורם״ - ביוזמת הסוכנות היהודית, סיפורי האזרחים והאזרחיות שפעלו בגבורה ב-7.10 יופצו לקהילות היהודיות ברחבי העולם ויעמדו במרכז אירועי חנוכה בתפוצות.

יו״ר הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג: ״מעשיהם מעניקים תקווה לכולנו ועלינו לזכור ולנצור אותם לעד״.

אין בית בישראל שלא שמע על האזרחים והאזרחיות שפעלו בגבורה ב-7.10. כעת, הסיפורים יופצו לכל בית יהודי בעולם, בפרויקט חנוכה חוצה יבשות של הסוכנות היהודית ששמו ״לאורם״ . 8 סיפורי גבורה, כנגד 8 נרות החנוכה, יוארו ב-6 יבשות, ב-6 שפות שונות - בעברית, אנגלית, צרפתית, ספרדית, רוסית ופורטוגזית.

במסגרת המיזם, מאות שליחות ושליחים של הסוכנות היהודית ברחבי העולם, יקיימו במהלך שמונת ימי החנוכה אירועים בקהילות היהודיות - בקמפוסים, בבתי הספר, בתנועות הנוער, בתי הכנסת ובמרכזים קהילתיים. השליחים יספרו בכל יום לאנשי הקהילה את הסיפור של גיבור או גיבורה שניצבו באומץ מול מחבלי חמאס, וידליקו את הנרות לאורו או לאורה.

הנרות שיודלקו במהלך האירועים של השליחים בקהילות היהודיות יוצרו במפעל מנורה בשדרות ומופצים בצפון אמריקה.  

במקביל להנצחת סיפורי הגבורה, יוכלו חברי הקהילות היהודיות לתרום לשיקומן של המשפחות שנפגעו במתקפת הטרור של חמאס באמצעות הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית, שמלווה את המשפחות במענקי חירום מידיים ובמהלך מסע השיקום. 

הסיפורים שיונצחו במסגרת המיזם:

- נטע אפשטיין ז"ל, שקפץ על הרימון בכפר עזה ובכך הציל את בת זוגו אירן.

- רחל אדרי, שהיא ובעלה הוחזקו כבני ערובה בביתם באופקים ובזכות קור הרוח הצליחו להינצל.

- עוז דוידיאן, שחילץ עשרות צעירות וצעירים מהמסיבה ברעים והצילם, תוך סיכון חייו.

- עילי נחמן ז״ל, מתן אקשטיין ז״ל ואדיר מסיקה ז"ל, וחברם סלע מעגן, שהצליחו להתעמת עם מחבלים ובכך להציל את חברותיהם .

- עאמר אבו-סבילה ז"ל, צעיר בן 25 מאבו תלול שבפזורה הבדואית, שהצליח להציל את הבנות הצעירות של משפחת סוויסה בשדרות ונרצח.

- שלמה רון ז"ל, ממייסדי קיבוץ נחל עוז, שהציל את משפחתו שהסתתרה בממ״ד לאחר שהציג מצג שווא למחבלים לפיו הוא לבדו בבית.

- אביטל אלג'ם, שנחטפה לעזה כשהיא מחזיקה את ילדי שכנתה שנרצחה. לאחר שהמחבלים שחררו אותה בשטח, היא חזרה לישראל - תוך שהיא מגינה על הילדים.

- שיר אזולאי, תושבת קיבוץ חולית שהצליחה להציל תחת אש את חייה של שכנתה שנקלעה לממ"ד בוער.

לאנשי הקהילה היהודית ולשליחים תהיה אפשרות להתחבר למיזם באופן אישי, ולהעלות על נס סיפורים נוספים שהם מכירים ממקור ראשון. כך, למשל, שליחים של הסוכנות היהודית שמשפחתם מתגוררת בעוטף וכאלה שבן משפחתם נחטף ושוחרר יספרו את סיפוריהם וינציחו את גבורתם. 

הסיפורים שנבחרו במסגרת המיזם נוגעים לכלל החברה האזרחית בישראל - יהודים וערבים, נשים וגברים, צעירים ומבוגרים. המטרה היא להאיר את החנוכיות בכל רחבי העולם לאורם של הגיבורות והגיבורים, כי מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך.

במקביל להדלקת הנרות, הסיפורים יופצו ברשתות החברתיות של הסוכנות היהודית בארץ ובעולם, כדי לאפשר לכל בית יהודי בעולם לקחת חלק במיזם.

בקישור המצורף: סיפורי הגבורה המלאים שהופצו בעולם https://www.intheirlight.org/il. 

יו״ר הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג: ״בתוך הכאב העצום והשבר הנוראי, התגלו מעשי גבורה ואומץ של גיבורות וגיבורים שהצילו חיים. מעשיהם מעניקים תקווה לכולנו ועלינו לזכור ולנצור אותם לעד. הערבות ההדדית והאחדות של עם ישראל בימים החשוכים ביותר הם הכוח המניע שלנו להמשיך קדימה, לשקם ולבנות את החברה הישראלית״.